کد خبر: 127219
A

وزارت بهداشت: آمار واکسن زدگان مبتلا به کرونا نداریم

سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آماری درباره این که چند درصد بستری شدگان و فوتی‌های کرونا واکسن زده یا نزده اند، نداریم. برخی منتقدان نظام سلامت می‌گویند این که وزارت بهداشت آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی را که واکسن نزده اند ندارد، عجیب است و عجیب‌تر این که وزارت بهداشت به‌ عنوان متولی سلامت، با وجود این که ماه‌ها است، واکسیناسیون شروع شده، خود به‌دنبال چنین داده‌هایی نبوده است.

وزارت بهداشت: آمار واکسن زدگان مبتلا به کرونا نداریم

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد هاشمی سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آماری درباره این که چند درصد بستری شدگان و فوتی‌های کرونا واکسن زده یا نزده اند، نداریم.

محمد هاشمی گفت: از ٢ ماه پیش خبرنگاران به دنبال این آمار بوده اند؛ اما این که چند درصد فوت شدگان کرونا واکسینه شده اند، نیازمند انجام پروژه تحقیقاتی بوده و این پروژه آغاز شده است. هر زمان مطالعه به نتیجه برسد، نتایج را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت ۱۹ بهمن ماه گفته بود:« ۹۰ درصد افرادی که در سویه امیکرون بستری می‌شوند؛ واکسن تزریق نکرده‌اند».

برخی منتقدان نظام سلامت می‌گویند این که وزارت بهداشت آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی را که واکسن نزده اند ندارد، عجیب است و عجیب‌تر این که وزارت بهداشت به‌ عنوان متولی سلامت، با وجود این که ماه‌ها است، واکسیناسیون شروع شده، خود به‌دنبال چنین داده‌هایی نبوده است.

هر فردی که در بیمارستان بستری می‌شود، کد ملی او در سامانه معاونت درمان وزارت بهداشت ثبت می‌شود؛ از طرفی سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت اطلاعات واکسن هر فرد را دارا است. با وجود این‌ها هنوز وزارت بهداشت اطلاعات تحلیلی نتیجه تطبیق این دو سامانه را منتشر نکرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر