کد خبر: 127775
A

زلنسکی: روس ها می خواهند همه ما را از بین ببرند

رییس‌جمهور اوکراین گفت: «روس‌ها چیزی در مورد کی‌یف و تاریخ ما نمی‌دانند. اما آنها دستور دارند تاریخ ما را از بین ببرند، کشور ما را از بین ببرند، همه ما را از بین ببرند.»

زلنسکی: روس ها می خواهند همه ما را از بین ببرند

به گزارش دیده بان ایران؛ همزمان با سخنان مقامات اوکراینی درباره درگیری در شهرهای خارکف و ژیتومیر و محاصره کامل خرسون، روسیه از تصرف کامل خرسون خبر داد.

مقامات اوکراین هم امروز اعلام کردند که خرسون تحت محاصره کامل است و شهردار این شهر نیز از تصرف بخش‌هایی از آن توسط نیروهای روسیه خبر داده است.

رسانه‌های اوکراینی پیش از این از درگیری در این شهر حدود ۲۸۰ هزار نفری و کشته شدن غیرنظامیانی خبر داده بودند که با کوکتل مولوتف از این شهر دفاع می‌کردند. این رسانه‌ها همچنین از حمله روسیه به شهر ژیتومیر در ۱۴۰ کیلومتری کی‌یف خبر داده‌اند.

علاوه بر این، به گفته ارتش اوکراین، نیروهای هوابرد روسیه که در خارکف فرود آمده بودند، به یک بیمارستان نیز حمله کرده‌اند و درگیری در این شهر ادامه دارد.

شهردار خارکف اعلام کرد شهر زیر حملات موشکی و هوایی مداوم نیروهای روسی است. او افزود حملات هوایی روسیه مناطق مسکونی را هدف می‌گیرد.

شهردار کی‌یف هم هشدار داد روسیه در حال نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر نیروهایش به پایتخت اوکراین است.

روسیه روز سه‌شنبه چند ساختمان در خارکف را توپ‌باران کرده بود و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، حملات به این شهر را «منزجر کننده» و مانند بمباران مردم بوسنی توسط صرب‌ها خوانده بود.

مقامات اوکراین از کشته شدن ده‌ها نفر در خارکف خبر داده و اعلام کرده‌اند: «عملا هیچ منطقه‌ای در خارکف باقی نمانده که گلوله توپخانه‌ای در آن اصابت نکرده باشد.»

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین هم روز چهارشنبه گفت شش هزار سرباز روسیه در شش روز جنگ کشته شده‌اند و کرملین نمی‌تواند کشورش را با بمباران و حملات هوایی تحت کنترل خود درآورد.

زلنسکی همچنین با اشاره به حمله روسیه به یادمان یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آلمان در کی‌یف گفت: «روس‌ها چیزی در مورد کی‌یف و تاریخ ما نمی‌دانند. اما آنها دستور دارند تاریخ ما را از بین ببرند، کشور ما را از بین ببرند، همه ما را از بین ببرند.»

همزمان با ادامه درگیری‌ها در روسیه تحریم‌ها علیه این کشور ادامه دارد و جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده، نیز در اولین نطق سالیانه خود تاکید کرد که ولادیمیر پوتین باید هزینه حمله به اوکراین را بپردازد. رویترز خبر داده که آمریکا قصد پیوستن به تحریم هوایی روسیه را دارد.

تعداد دیگری از شرکت‌ها از قطع همکاری با روسیه خبر داده‌اند و در همین حال بانک مرکزی روسیه روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی معاملات بازار بورس مسکو را به حالت تعلیق درآورد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر