کد خبر: 127798
A

رشیدی کوچی: طرح ممنوعیت تولید محتوا در توییتر و یوتیوب ارتباطی به طرح صیانت ندارد

رشیدی کوچی نماینده مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در واکنش به طرحی که در صورت به تصویب رسیدن تولید محتوا در یوتیوب و توییتر جرم محسوب می‌شود، گفت: «بنده با طراح این طرح صحبت کردم و خودشان هم اذعان داشتند که بیشتر بر کلیات طرح توجه کرده بودند و وقتی من توضیح دادم ادبیاتی که در این طرح به کار برده شده است اگر روزی در مجلس تصویب شود، منجر به بسته شدن فضای یوتیوبی و جرم تلقی می‌شود، خودشان هم گفتند که این موضوع را مدنظر قرار نداده بودند و هر وقت به کمیسیون ارجاع داده شد، ما آن را حذف می‌کنیم.»

رشیدی کوچی: طرح ممنوعیت تولید محتوا در توییتر و یوتیوب ارتباطی به طرح صیانت ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ طرحی با عنوان الحاق یک ماده به قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در صورت تصویب، تولید محتوا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییتر هم می‌تواند جرم تلقی شود.

جلیلی رشیدی کوچی درخصوص این طرح، عنوان کرد: «من امروز راجع به این طرح پیگیری کردم و اصلا جای نگرانی نیست. این طرح همچون هزاران طرح دیگر در مجلس توسط یکی از نمایندگان مطرح و به صورت عادی هم اعلام وصول شده است. در واقع در حد یک پیشنهاد است.»

او با تاکید بر اینکه این طرح هیچ ارتباطی به طرح صیانت ندارد، افزود: «یکی از نمایندگان این پیشنهاد را ثبت کرده است و این نظر مجلس هم نیست. اگر به طرح‌هایی که پیش از این طرح ثبت شده‌اند را در نظر بگیریم، در حالت عادی شاید چهار الی پنج سال دیگر هم طرح مذکور در دستور کار مجلس قرار نگیرد.»

نماینده مردم مرودشت خاطرنشان کرد: «افزون بر این موارد، بنده با طراح این طرح صحبت کردم و خودشان هم اذعان داشتند که بیشتر بر کلیات طرح توجه کرده بودند و وقتی من توضیح دادم ادبیاتی که در این طرح به کار برده شده است، اگر روزی در مجلس تصویب شود، منجر به بسته شدن فضای یوتیوبی و جرم تلقی می‌شود، خودشان هم گفتند که این موضوع را مدنظر قرار نداده بودند و هر وقت به کمیسیون ارجاع داده شد، ما آن را حذف می‌کنیم.»

رشیدی کوچی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به طرح‌هایی که اکنون در نوبت هستند، طرح یادشده به عمر این مجلس هم نخواهد رسید، گفت: «اصلا جای نگرانی ندارد. یکی از نمایندگان یک طرحی را پیشنهاد کردند و وقتی با ایشان صحبت کردم، اذعان داشتند که در این مسئله دقت نظر خاصی نکرده‌اند و قطعا طرح‌شان را پس می‌گیرند یا اصلاح می‌کنند. تصور می‌کنم که خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که باید از این طرح انصراف دهند.»

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر