کد خبر: 127807
A

ترامپ: آمریکا می‌توانست از جنگ اوکراین کلی پول در بیاورد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته که چنانچه او رئیس‌جمهور می‌بود کشورش می‌توانست از شرایط فعلی جنگ در اوکراین پول در بیاورد.

ترامپ: آمریکا می‌توانست از جنگ اوکراین کلی پول در بیاورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته چنانچه او رئیس‌جمهور می‌بود کشورش با استفاده کردن از تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌توانسته در شرایط نفتی پول به دست آورد.

ترامپ که با شبکه «فاکس‌بیزنس» مصاحبه می‌کرد خواستار آن شده که با توجه به حمله روسیه به اوکراین هیچ کشوری از روسیه نفت نخرد. او گفته چنانچه رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌بود «به همه نفت صادر» می‌کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که اگر رئیس‌جمهور می‌بود هرگز حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. او در پاسخ به این سوال که ایا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا باید بخش نفت روسیه را تحت تحریم قرار دهد  گفت: «ما باید در ایالات متحده این فرصت را باز کنیم و کسی نباید نفت از روسیه بخرد.»

وی در ادامه گفت: «او (بایدن) باید این فرصت را باز کنید-- به سرعت قابل انجام است. کشور ما در این وضعیت می‌توانست کلی ثروت به دست بیاورد و بیش از هر زمان دیگر به پول دست پیدا کند.»

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر