کد خبر: 127871
A

روس‌ها مقررات منع آمد و شد در خرسون وضع کردند

هنادی لاگوتا، فرماندار منطقه خرسون، درباره سرنوشت این شهر مهم استراتژیک، گفت که نیروهای روسی ساختمان‌های اداری مرکز خرسون را اشغال کرده‌اند.

روس‌ها مقررات منع آمد و شد در خرسون وضع کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ هنادی لاگوتا، فرماندار منطقه خرسون، درباره سرنوشت این شهر مهم استراتژیک، گفت که نیروهای روسی ساختمان‌های اداری مرکز خرسون را اشغال کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خرسون را روز چهارشنبه تصرف کرده است، اما اوکراین گفته است که نیروهایش به دفاع از این شهر بندری با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ادامه می‌دهند.

ایهور کولیخایف، شهردار خرسون، در اوایل روز پنجشنبه در یک پست فیسبوکی گفت که نیروهای روسی کنترل ساختمان شهرداری را در دست دارند و ساکنان باید از مقررات منع آمد و شد که توسط آن‌هایی که او «بازدیدکنندگان مسلح» می‌خواند، رعایت کنند.

کولیخایف گفت که «هیچ توافقی» با نیروهای روسی نداشته است و «تنها به سرنوشت شهر علاقه‌مند است! من فقط از [آن‌ها] خواستم که به مردم شلیک نکنند.»

از دیگر محدودیت‌های اعمال شده در شهر می‌توان به منع رفت و آمد از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح اشاره کرد. همچنین فقط خودروهایی که مواد غذایی، دارو و سایر مایحتاج را حمل می‌کنند مجاز به ورود به شهر هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر