کد خبر: 127996
A

چای لاهیجان از کجا بخرم؟

یکی از بهترین انواع چای ایرانی چای لاهیجان است که با توجه به عطروطعم دلپذیر آن موردتوجه افراد بسیاری قرارگرفته است.

چای لاهیجان از کجا بخرم؟

دیده‌بان ایران- چای یکی از نوشیدنی‌های معروف و دلپذیر است که در هر خانه ایرانی یافت می‌شود. ازآنجایی‌که مردم ایران‌زمین به مهمان‌نوازی معروف‌اند؛ بنابراین همیشه با بهترین نوشیدنی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. این عوامل باعث شده که چای ایرانی، مهمان همیشگی منازل باشد. یکی از بهترین انواع چای ایرانی چای لاهیجان است که با توجه به عطروطعم دلپذیر آن موردتوجه افراد بسیاری قرارگرفته است.

اما برای خرید چای لاهیجان باکیفیت بالا، باید آن را از یک برند قابل‌اطمینان مانند کارخانجات نور جعفری تهیه کنید. شاید این سوال که چای لاهیجان را از کجا بخرم؟ ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در این مطلب قصد داریم پاسخی مناسب در مورد چای لاهیجان از کجا بخرم؟ به شما ارائه دهیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

انواع چای لاهیجان

چای لاهیجان مانند هر کالا و مواد خوراکی دیگری دارای انواع گوناگونی است. برای داشتن خرید درستی از چای لاهیجان، آشنا بودن با انواع آن امری کاملا ضروری است. نمونه‌های مختلف چای لاهیجان رنگ، عطروطعم‌های مختلفی دارند که هر فردی با توجه به سلیقه و ذائقه شخصی خود یکی از مدل‌های آن را برمی‌گزیند.

عوامل مختلفی سبب شده که چای لاهیجان تنوع زیادی داشته باشد. از این عوامل می‌توان به شکل ظاهری، زمان برداشت، درشت و ریز بودن دانه‌های چای، بخش خاصی از بوته گیاه چای و... اشاره کرد. چای باکیفیت و مرغوب لاهیجان را به 4 دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌کنند. از این دسته‌ها می‌توان به چای سرگل، ممتاز، قلم و شکسته اشاره کرد. در ادامه شما را با هرکدام از انواع چای لاهیجان آشنا خواهیم کرد.

چای سرگل لاهیجان

چای سرگل یکی از انواع چای‌هایی است که در فصل بهار کشت و برداشت می‌شود. این چای به نام‌های مختلفی ازجمله زرین، دو برگ، سه برگ و تک غنچه شناخته می‌شود. در فصل بهار بته‌های این گیاه دارای برگ‌های تازه است که لطافت خاصی دارند؛ اما برگ‌هایی که در بالاترین بخش بوته چای رشد کرده، لطافت و تازگی بیشتری دارند. همچنین این برگ‌های چای رنگ روشن‌تری نسبت به برگ‌های زیرین این بوته دارند.

چای سرگل به بالاترین برگ‌های این گیاه که به شکل لوله‌ای و پیچیده بر بوته چای رشد کرده، گفته می‌شود. این چای به دلایل مختلفی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است که از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طعم و مزه چای سرگل با چای‌های دیگر تفاوت‌های خاصی دارد. این چای به نسبت انواع دیگر آن طعم گس تر و مزه تلخ‌تری دارد.

  • یکی از باکیفیت‌ترین انواع چای ایرانی شناخته می‌شود.

چای ممتاز لاهیجان

چای ممتاز را می‌توان ازلحاظ کیفیت جز یکی از سه گزینه اول چای ایرانی دانست. بیشترین تولید چای در میان انواع آن، چای ممتاز است. زمان کشت و برداشت چای ممتاز نیز مانند سرگل در اوایل فصل بهار است. بر بوته‌های چای برگ‌هایی که در بخش پایینی رشد کرده‌اند، چای ممتاز را به وجود می‌آورند. این برگه‌های پایینی بسیار ضخیم بوده و به رنگ سبز است. از ویژگی‌های چای ممتاز لاهیجان می‌توان به طعم و مزه آن اشاره کرد. این چای به نسبت چای سرگل تلخی میانه‌ای دارد.

چای قلم لاهیجان

علت نام‌گذاری این چای شکل ظاهری آن است، برگ‌های این گیاه ظاهری درشت و شبیه به یک‌قلم دارند. چای قلم یکی از باکیفیت‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین انواع چای ایرانی به‌حساب می‌آید. در این چای علاوه بر برگ‌های گیاه، چوب ساقه چای نیز به مقداری در آن وجود دارد و این از عواملی که بر رنگ دلپذیر چای تاثیر زیادی گذاشته است.

چای قلم به‌عنوان یکی از چای‌هایی شناخته می‌شود که زمان زیادی را برای دم کشیدن نیاز دارد. این چای خود به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که از آن می‌توان به قلم ساده با چوب، قلم‌ریز سورت شده، قلم درشت سورت شده، قلم نیم ریز بدون چوب و قلم 3 اشاره کرد.

چای شکسته لاهیجان

چای شکسته لاهیجان یکی از مرغوب‌ترین و بهترین انواع چای ایرانی به شمار می‌آید. این چای علاوه بر طعم و مزه بی‌نظیر آن قیمت بسیار مناسبی نیز نسبت به انواع دیگر چای‌های ایرانی دارد. برگ‌های این چای دارای ظاهری تقریبا شکسته و نامشخصی است. از ویژگی‌های چای شکسته لاهیجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از غربال چای ممتاز و قلم‌به‌دست می‌آید.

  • عطروطعم مناسبی دارد.

  • نسبت به چای‌های ایرانی دیگر، زودتر دم می‌کشد.

قیمت چای لاهیجان

اولین موردی که بر قیمت این محصول تاثیر بسیاری می‌گذارد، نرخ تورم است. افزایش نرخ تورم تاثیر بسیار زیادی بر قیمت این محصول گذاشته و باعث شده هرساله نرخ چای به نسبت سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته باشد. صادرات چای لاهیجان، عامل مهم دیگری است که بر قیمت این چای تاثیر زیادی داشته و باعث بالا رفتن قیمت چای لاهیجان شده است.

مزه و عطر این چای سبب شده کشورهای خارجی تمایل زیادی به خرید چای ایرانی لاهیجان داشته باشند. به همین دلایل کشاورزان ترجیح می‌دهند، محصولات خود را با مبالغ بیشتری صادر کنند و آن را در ایران نیز با مبلغ بیشتری بفروشند. علاوه بر این موارد می‌توان به کیفیت چای، بسته‌بندی، وزن آن و موارد دیگری اشاره کرد.

قیمت چای درجه‌ یک لاهیجان

این محصول با توجه به اینکه چای درجه‌یک لاهیجان است؛ بنابراین نسبت به چای‌های دیگر در رده‌های پایین‌تر، قیمت بیشتری دارد. چای درجه‌یک لاهیجان قطعا کیفیت، رنگ، عطروطعم آن بسیار بهتر است. از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت چای درجه‌یک لاهیجان تاثیرگذار است، حجم موردنظر شما برای خرید است. عامل مهم دیگر که در قیمت این چای تاثیر دارد، برند تولیدکننده آن است.

بهترین مارک چای لاهیجان

هر فردی برای خرید چای به دنبال بهترین مارک آن است؛ زیرا این عامل تاثیر زیادی بر موارد دیگری مانند مزه، طعم، کیفیت، اصل بودن و... خواهد داشت. همچنین برندهای مختلفی به تولید این محصول ممتاز اقدام می‌کنند. به همین دلیل بدون اطلاع و آگاهی از مارک‌های آن نمی‌توان به خرید این کالا اقدام کرد. این عوامل سبب شده است که افراد معمولا به دنبال بهترین مارک و برند تولیدکننده چای باشند.

یکی از بهترین مارک‌ها و برندهای تولیدکننده چای لاهیجان مارک نور جعفری است. نور جعفری به‌عنوان برترین برند تولیدکننده چای لاهیجان باقیمتی بسیار مناسب توانسته افراد زیادی را به سمت کالای خود ترغیب کند.

برند نور جعفری برای رفاه حال مشتریان خود علاوه بر خرید حضوری از طریق آنلاین و خرید غیرحضوری نیز به فروش محصولات خود اقدام می‌کند. شما می‌توانید به‌راحتی به سایت این مجموعه سری بزنید، چای موردنظر خود را انتخاب کرده و آن را سفارش بدهید. همچنین این محصول را در کمترین زمان درب منزل خود تحویل بگیرید.

قیمت چای لاهیجان 1400

عوامل مختلفی بر قیمت چای لاهیجان تاثیرگذار است. با توجه به گفته‌های رئیس سازمان چای کشور قیمت چای ایرانی در سال 1400، به میزان 40 درصد افزایش قیمت داشته است. از عواملی که بر این افزایش قیمت تاثیر گذار بوده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ تورم

  • فصل برداشته برگ‌های چای

  • نوع بسته‌بندی چای لاهیجان

  • کیفیت و برند تولیدکننده چای لاهیجان

  • حجم درخواست شده توسط مشتری

  • نوع برگ انتخابی و روش چیدن آن

  • نوع چای تولیدشده

کلام آخر

یکی از بهترین چای‌هایی که در شمال کشور کشت می‌شود، چای ایرانی لاهیجان بوده که بهترین برند تولیدکننده آن کارخانه نور جعفری است. مجموعه نور جعفری انواع چای‌های ایرانی را باقیمت‌های بسیار مناسبی به فروش می‌رساند. در این مطلب سوال شما را در مورد چای لاهیجان از کجا بخرم؟ را پاسخ دادیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با خواندن آن کسب کرده باشید.

منبع:

https://noorjafari.com/

   

   

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر