کد خبر: 128067
A

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی ضروری بود هرچند که مشکلاتی را هم ایجاد کند

نماینده مردم اراک در مجلس حذف ارز ترجیحی را امری ضروری خواند و گفت: پرونده های زیادی مبنی بر رانت و فساد بزرگ در تخصیص ارز ترجیحی در قوه قضاییه وجود دارد.

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی ضروری بود هرچند که مشکلاتی را هم ایجاد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر کریمی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی گفت: حذف ارز ترجیحی یک ضرورت است چراکه این ارز در سال‌های گذشته رانت های بسیاری را برای عده‌ای خاص به همراه داشته و مفاسد زیادی را ایجاد کرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است حذف ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی مشکلاتی را ایجاد کند اما فواید آن به مراتب بیشتر از مشکلاتی است که ممکن است بر اثر انجام این کار ایجاد شود.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: برخی از کسانی که ارز ترجیحی را دریافت کرده بودند اصلاً کالای اساسی را به کشور وارد نکردند و عده‌ای که کالا را به کشور وارد کرده بودند نیز کالای اساسی را با قیمت بسیار بالا به دست مردم رساندند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: پرونده‌های بزرگی در قوه قضاییه به خاطر مفاسد صورت گرفته به دنبال تخصیص ارز ترجیحی تشکیل شده و این مسئله نشان دهنده وجود رانت بسیار زیاد در این بخش است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر مجلس تصمیم قاطعی برای حذف ارز ترجیحی نمی گرفت، رانت و فساد استمرار می یافت./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر