کد خبر: 128076
A

حجت الاسلام کلباسی: آمادگی ما برای مراسم سوگواری بیشتر از اعیاد و ایام شادی است

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های دهه مهدویت گفت: نقیصه ای که در کارهای تبلیغی ما وجود دارد این است که آمادگی ما معمولاً برای مراسمات سوگواری بیشتر از اعیاد و ایام شادی می باشد؛ این در حالی است که همه این مناسب ها به جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی هستند.

حجت الاسلام کلباسی: آمادگی ما برای مراسم سوگواری بیشتر از اعیاد و ایام شادی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجتبی کلباسی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های دهه مهدویت ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام حسین علیه السلام گفت: بحث نیمه شعبان از دیرباز در بین مردمان علاقمند به امام عصر عجل الله تعالی فرجه مطرح بوده و برنامه هایی برای این روز مبارک داشته اند.

وی افزود: نقیصه ای که در کارهای تبلیغی ما وجود دارد این است که آمادگی ما معمولاً برای مراسمات سوگواری بیشتر از اعیاد و ایام شادی می باشد؛ این در حالی است که همه این مناسب ها به جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی هستند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های دهه مهدویت خاطرنشان کرد: دهه مهدویت از ۵ شعبان تا ۱۵ این ماه مبارک می باشد؛ در طول این دهه و در همه روزها و شب های آن می بایست مراسمات و جشن ها به شکل مناسبی برگزار شوند.

وی وجه تمایز نیمه شعبان با سایر مناسبت های دینی را در نوع نگاه به آن دانست و گفت: نگاه به نیمه شعبان نگاه به آینده است و در سایر مناسبت ها نگاه به گذشته داریم.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تصریح کرد: دهه مهدویت از سال ها پیش در تقویم جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است و همه ساله برای این دهه برنامه فرهنگی مختلفی را در کشور شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد مهدویت افزود: این فعالیت ها در بخش های مختلفی از جمله دانشگاه ها و به صورت وبینار، نشست و چاپ مجله تخصصی در فضای زبان های مختلف می باشند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: تاکنون حدود ۱۰۰ مدخل از اطلاعات حوزه مهدویت به صورت ویکی یا دانش نامه در فضای مجازی بارگذاری شده است؛ روی تمام اجزای این دانش نامه کار علمی و پژوهشی می شود و نقل مطلب صرف نمی باشد.

وی گفت: ستاد مهدویت در عرصه بین المللی تاکنون برای طلاب عراق، پاکستان و طلاب مشغول به تحصیل در جامعة المصطفی دوره هایی را برگزار نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی اظهار کرد: همواره عده ای مدعی و رهزن بر سر راه مهدویت وجود داشته اند؛ تنها راه مقابله با این فریبکاری ها، فرقه سازی ها و انحرافات مختلف افزایش دانش مردم و عمق بخشی به آن است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر