کد خبر: 128706
A

لاوروف: ما از موضع ایران در قبال جنگ روسیه - اوکراین تشکر کردیم

وزیر خارجه روسیه گفت: ما از موضع متوازن طرف ایرانی در قبال تحولات اوکراین تشکر کردیم. جنگ در اوکراین پس از از بین رفتن رادیکال‌های اوکراینی که به تشدید تنش در دونباس ادامه می‌دهند، پایان خواهد یافت.

لاوروف: ما از موضع ایران در قبال جنگ روسیه - اوکراین تشکر کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت:  مسکو به تضمین کتبی از واشنگتن دست یافته مبنی بر این‌که تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه بر همکاری مسکو و تهران تاثیر نمی‌گذارد.

وی افزود: راه‌های تقویت روابط دو جانبه خود را بررسی کردیم و در حال کار روی پیش‌نویس توافقنامه مهمی بین دو کشور هستیم. توافقنامه مشترکی با ایران امضا خواهیم کرد که اصول همکاری ما در عرصه بین‌المللی را مشخص می‌کند.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: ما از موضع متوازن طرف ایرانی در قبال تحولات اوکراین تشکر کردیم. جنگ در اوکراین پس از از بین رفتن رادیکال‌های اوکراینی که به تشدید تنش در دونباس ادامه می‌دهند، پایان خواهد یافت.

 وی در ادامه این نشست خبری یادآور شد: در این دیدار دعوت امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه را برای سفر به تهران پذیرفتم.  من با همتای ایرانی خود برای بی اثر کردن تحریم ‌ای غرب و استانداردهای دوگانه آن به توافق رسیدم. ما از بازگشت سریع به پایبندی به توافق هسته ای ایران حمایت می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر