کد خبر: 128711
A

سردار کوثری: ما توافق کردیم و توافق شده است

مذاکرات وین بدون هیچ خروجی روشنی متوقف شد. در حالیکه شواهد و قرائن نشان می داد، تمام پرانتزهای اختلافی بسته شده اند، به یکباره تقاضای روسیه برای اخذ تضمین همه معادلات را به هم ریخت.

سردار کوثری: ما توافق کردیم و توافق شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم درباره متوقف شدن مذاکرات وین به رسانه نزدیک به قالیباف گفت: چندین ماه است که ایران صریح و علنی اعلام می کند «آمریکا باید ضمانت بدهد» بنابراین این موضوع به کشور دیگری مربوط نیست. حالا وقفه ای در روند مذاکرات افتاده و امری طبیعی است. گفتند «برویم با مسئولان بالاتر در کشور خودمان صحبت کنیم، نظرتان نهایی را بگیریم و دوباره بگردیم.»

وی درباره احیای برجام بدون حضور روسیه بیان کرد: این نوع مسائل را نباید مطرح کنیم، ما کاری نداریم. با صراحت اعلام کردیم تا زمانی که تضمین ندهند و تحریم ها قطعا لغو نشوند مستقیم با آمریکا مذاکره نمی کنیم اما روسیه عضو {برجام} است و دارد کار می کند بنابراین خودش می داند اما هیچ موقع هم نگفته کنار می کشم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های محمود نبویان نماینده مردم تهران مبنی بر کامل شدن متن توافق، یادآور شد: ما توافق کردیم و توافق شده است اما توافق با تضمین باید باشد. آقای نبویان هم همین را گفت. به لحاظ فنی و حقوقی توافق جلو رفته و مشخص شده است، بحث تضمینش همچنان دارد دنبال می شود.

بنابرگزارش دیده بان ایران، امیرعبدالهیان وزیرخارجه کشورمان امروز در جهت مذاکره با مقام های روسی درباره ادامه روند مذاکرات احیای برجام روانه روسیه شده است. در این سفر سرگئی لاوروف اعلام کرد که از آمریکا تضمین های لازم در ارتباط با تاثیر نداشتن تحریم های جنگ اوکراین علیه مسکو در برجام تاثیری نخواهد گذاشت.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر