کد خبر: 12875
A

بلومبرگ: اروپا در ماه جاری بیشترین میزان نفت خام را از ایران در مدت حدود 5 سال گذشته دریافت می کند

ایران در ماه جاری میلادی بیش از ۶۲۲ هزار بشکه در روز نفت به اروپا صادر خواهد کرد که بیشترین میزان نفت خام صادراتی ایران به این قاره در ۵ سال گذشته خواهد بود.

بلومبرگ: اروپا در ماه جاری بیشترین میزان نفت خام را از ایران در مدت حدود 5 سال گذشته دریافت می کند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، بلومبرگ نوشت؛ در ماه جاری میلادی، مشتریان اروپایی احتمالا بیشترین میزان نفت خام را در طی حدود 5 سال گذشته از ایران خریداری خواهند کرد. این رکورد شکنی نشان می دهد که تهران در حال بازیابی سهم خود از بازاری است که به دلیل تحریم ها آن را از دست داده بود. 
بر اساس آمارهای ردیابی تانکرها و داده های ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا، مقدار نفتی که توسط سوپرتانکرها از ایران به اروپا صادر می شود در ماه ژانویه به 622 هزار و 581 بشکه در روز خواهد رسید. 2 سوپرتانکر ایرانی به نام های هیوج و اسنو در حال حمل حدود 4 میلیون بشکه نفت به بندر روتردام هستند. تحریم ها موجب شده بود تا از سال 2012 هیچگونه نفتی به اروپا صادر نشود و فروش نفت ایران به اروپا از اوایل سال گذشته میلادی با کاهش تحریم ها از سر گرفته شد. 
رابین میلز، مدیر موسسه مشورتی قمر انرژی در دوبی گفت: «ایران تلاش دارد سهم خود از بازار مشتریان سنتی خود در کشورهایی نظیر یونان و ایتالیا را به دست آورد و این برای آنها یک اولویت است... به علاوه، یک تلاش فرصت طلبانه از سوی تهران برای جذب مشتریان بیشتر در جریان است.»
 
تا قبل از انعقاد توافق 30 نوامبر اوپک برای کاهش تولید، یک رقابت جهانی برای عرضه نفت بیشتر به بازارها در جریان بود و این مسئله موجب کاهش قیمت ها و افزایش حجم ذخایر جهانی نفت شده بود. البته خیلی زود است که بخواهیم بگوییم که این میزان نفت ارسالی ایران به اروپا ادامه خواهد داشت، زیرا اکثر نفتکش هایی که در ماه جاری به اروپا می رسند، بنادر ایران را قبل از اول ژانویه یعنی تاریخ اجرایی شدن توافق اوپک ترک کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر