کد خبر: 128795
A

احمدحسین فلاحی: اشتراک های ما با روسیه و چین بیشتر از کشورهای غربی است

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم: مشترکاتی که ما با روسیه و چین داریم به مراتب بیشتر از کشورهایی مانند غرب است. باید مراقب باشیم دیپلماسی منطقه‌ای خودمان را حفظ کنیم تا تحت‌الشعاع تنش‌های اخیر قرار نگیرد.

احمدحسین فلاحی: اشتراک های ما با روسیه و چین بیشتر از کشورهای غربی است

به گزارش دیده بان ایران، احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص مذاکرات هسته‌ ای وین و توقف آن می‌گوید: این روزها شاهد افزایش تنش‌ها بین روسیه و غرب و حتی در وین هستیم.

اما قطعاً مشترکاتی که ما با روسیه و چین داریم به مراتب بیشتر از کشورهایی مانند غرب است. باید مراقب باشیم دیپلماسی منطقه‌ای خودمان را حفظ کنیم تا تحت‌الشعاع تنش‌های اخیر قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه غرب سعی دارد علت توقف مذاکرات را روسیه و ایران بنامد، افزود: حرف‌هایی که در رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح می‌شود مبنی بر این است که روس‌ها می‌خواهند درمذاکرات وین برای خودشان از غربی‌ها امتیازاتی بگیرند و همین مسئله باعث شده تا مذاکرات به قدری کند و آهسته شود.

فلاحی بیان کرد: این ادعای غربی‌ها درحالی است که می‌دانیم خودشان در توقف مذاکرات مقصر هستند و فقط قصد دارند از این آب گل آلود به نفع خود ماهیگیری کنند.

نماینده مردم همدان درمجلس تصریح کرد: ما در قانون راهبردی مجلس موضوع لغو تمام تحریم‌ها برای توافق را به تصویب رساندیم و این موضوع، یک مصوبه قانونی است که الزام اجرا دارد. چطور آمریکا می‌گوید ما در مجلسمان فلان قانون را نداریم و نمی‌توانیم خواسته شما را برآورده کنیم؟ یا به‌طورمثال می‌گوید تحریم‌ها یا فشارهایی که علیه ایران اعمال می‌شود قانون کشورشان است!

او اظهارکرد: دراین مجال سعی بر این است که به غربی‌ها بفهمانیم زمانی که یک طرح در ایران تبدیل به قانون می‌شود آن‌ها مجبور هستند برای اجرای آن راهکار بیابند. به نظر می‌رسد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیز به خوبی در این مسیر گام برداشته است.

فلاحی درانتها تصریح می‌کند: طبیعتا حرف های اروپایی ها برای ما عایده ای ندارد چرا که برایمان ثابت شده که آن‌ها در اجرای سیاست‌ها یا حتی عمل به تعهداتشان گوش به فرمان آمریکا هستند. لذا تازمانی که تمام تحریم‌ها لغو و بابت اجرای تعهداتشان به ایران تضمین ندهند، توافق حاصل نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر