کد خبر: 128812
A

روزنامه نزدیک به سپاه: منتظر دروغ پردازی‌های نازنین زاغری در شبکه های لندنی باشید

روزنامه نزیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به مصاحبه های آینده نازنین زاغری در بی بی سی و شبکه های فارسی زبان خارج از کشور هشدار داد. نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی که در پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد و سال ۹۵ هنگام خروج از ایران به جرم جاسوسی برای دولت انگلیس بازداشت شد، روز گذشته با پایان محکومیت به همراه انوشه آشوری، دیگر محکوم امنیتی تحویل مقامات دولت انگلیس شد. حالا باید منتظر آشوب پروپاگاندایی شبکه‌های لندنی وابسته به وزارت‌خارجه انگلیس و بن‌سلمان سفاک برای میزبانی از دروغ‌های او باشیم.

روزنامه نزدیک به سپاه: منتظر دروغ پردازی‌های نازنین زاغری در شبکه های لندنی باشید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه نزیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به مصاحبه های آینده نازنین زاغری در بی بی سی و شبکه های فارسی زبان خارج  از کشور هشدار داد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  روزنامه جوان نوشت؛ نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی که در پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد و سال ۹۵ هنگام خروج از ایران به جرم جاسوسی برای دولت انگلیس بازداشت شد، روز گذشته با پایان محکومیت به همراه انوشه آشوری، دیگر محکوم امنیتی تحویل مقامات دولت انگلیس شد. حالا باید منتظر آشوب پروپاگاندایی شبکه‌های لندنی وابسته به وزارت‌خارجه انگلیس و بن‌سلمان سفاک برای میزبانی از دروغ‌های او باشیم.

ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری در توصیحاتی راجع به آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری گفت:خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و از زندان آزاد شد. وی پرونده دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود، ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است. وی گفت: انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشور‌های بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود چهار سال و هفت ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و به عنوان دستمزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد. چند روز پیش طلب ایران از انگلیس را دریافت کردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه عصر دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد آزادی دو فرد آزاده شده (نازنین زاغری و انوشه آشوری) هم تأکید کرد: آزادی این دو فرد با نگاه انسانی انجام شده است. ارتباط دادن دریافت طلب ایران از انگلیس و آزاد شدن این افراد نادرست است. وی در همین ارتباط تأکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرائم و مسائل مرتبط با آن‌ها در قوه قضائیه بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شده، وجود ندارد. وی تصریح کرد: ما چند روز پیش مبلغ را دریافت کرده بودیم. امیر عبداللهیان همچنین در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.

طی مدت بازداشت نازنین زاغری در ایران بسیاری از رسانه‌های خارجی و داخلی کوشیدند تحت لوای دفاع از حقوق انسانی، فعالیت‌های جاسوسی او را کتمان و از او چهره مادری ترسیم کنند که بیگناه دستگیر و زندانی شده است، اما رصد اخبار و مواضع مقامات دولت انگلیس نشان می‌دهد که این مهره جاسوسی تا چه اندازه برای آن‌ها ارزشمند بوده است که دولت و مجلس نمایندگان انگلیس بار‌ها درباره ضرورت آزادی او اظهار نظر کردند. وقتی نازنین زاغری در کرمان دستگیر و بازداشت شد و سپس به تهران منتقل شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتادند و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر