کد خبر: 128861
A

آمریکا: با روسیه وارد جنگ نمی‌شویم / «پرواز ممنوع» در کار نیست

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اسلواکی و پس از دیدار با وزیر دفاع این کشور، گفت: از منظر آمریکا، جو بایدن (رئیس‌جمهوری این کشور) در مورد این مسئله که آمریکا در اوکراین نخواهد جنگید، شفاف بوده است. با این وجود، هرآنچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا اوکراین بتواند از قلمرو خود دفاع کند

آمریکا: با روسیه وارد جنگ نمی‌شویم / «پرواز ممنوع» در کار نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اسلواکی و پس از دیدار با وزیر دفاع این کشور، گفت: از منظر آمریکا، جو بایدن (رئیس‌جمهوری این کشور) در مورد این مسئله که آمریکا در اوکراین نخواهد جنگید، شفاف بوده است. با این وجود، هرآنچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا اوکراین بتواند از قلمرو خود دفاع کند.

آستین گفت: ما همچنین گفته‌ایم که اعلام وضعیت پرواز ممنوع، در واقع به این معناست که در نبرد هستیم، به این معناست که با روسیه در جنگ قرار داریم و این چیزی است که ما گفته‌ایم و رئیس‌جمهوری‌مان نیز گفت، که قصد جنگ با روسیه را نداریم.

وی افزود: این بدین معناست که برای کنترل آسمان اوکراین، باید سامانه‌های دفاعی روی زمین را غیرفعال کنیم و برخی از این سامانه‌ها در خاک روسیه قرار دارند و راه آسانی برای این کار وجود ندارد. چیزی تحت عنوان «چراغ پرواز ممنوع» وجود ندارد، پرواز ممنوع به معنی جنگ با روسیه است و موضع ما همچنان این است که قصد چنین کاری نداریم.

آستین اظهار داشت که نیروهای اوکراینی عملکرد موفقیت‌آمیزی در کار با سامانه‌های دفاع هوایی برای بازداشتن حملات روسیه داشته‌اند و گفت: هدف ما این است که همچنان چیزهایی که برای نیروهای اوکراینی جواب داده است را تقویت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر