کد خبر: 129110
A

روسیه دوباره اوکراین و غرب را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

دیمیتری روگوزین، رئیس شرکت دولتی روسکوسموس روسیه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که زرادخانه هسته‌ای این کشور شامل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی همراه با موشک‌های بالستیک قاره پیما باید به روسیه در جلوگیری از مداخله غرب در جنگ اوکراین کمک کند.

روسیه دوباره اوکراین و غرب را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ وگوزین به هشدار پوتین به سایر کشورها مبنی بر عدم مداخله در اقدام روسیه در اوکراین اشاره کرد و افزود: «فدراسیون روسیه قادر است هر متجاوز یا هر گروه متجاوز را در عرض چند دقیقه از هر فاصله ای به صورت فیزیکی نابود کند.»

به گزارش یورونیوز، پوتین پیشتر به غرب هشدار داده که تلاش برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، این کشورها را وارد درگیری با روسیه خواهد کرد. روگوزین در اظهارات خود توضیحی در خصوص اینکه چه اقدامی از سوی غرب به عنوان مداخله تلقی می‌شود نکرده است. 

اظهارات روگوزین در بحبوحه نگرانی غرب در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین بیان می‌شود. کارشناسان نظامی پیشتر بارها هشدار داده‌اند بر اساس دکترین نظامی روسیه، مسکو ممکن است در صورتی که در موضع ضعف یا شکست قریب‌الوقوع باشند از سلاح‌های هسته‌ای در میدان نبرد برای وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی استفاده کند. مسکو همواره داشتن چنین طرح‌هایی را رد کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر