کد خبر: 129128
A

خاتمی : آمریکا سال ۱۴۰۱ منتظر شکست‌های مفتضحانه باشد

خطیب نماز جمعه ضمن تبریک سال نو گفت : نامگذاری امسال عنوان مهم و عمیقی است که توضیح آن مجال دیگری می‌طلبد.

خاتمی : آمریکا سال ۱۴۰۱ منتظر شکست‌های مفتضحانه باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ خطیب نماز جمعه تهران در اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید، محتوای اقتصادی نام‌گذاری‌های یک دهه اخیر را تدبیری در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمنان دانست.

 آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اولین نماز جمعه ۱۴۰۱ اظهار کرد: علم گسترده و نامتناهی ذات خداوند به جهان هستی و انسان در قرآن به کرات تأیید شده است. امام خمینی (ره) عالم را محضر خدا می‌دانست و به پیروی از امام جواد (ع) می‌فرمودند در محضر خداوند معصیت نکنید.

مرحوم آیت الله ری شهری واقعا ولایتمدار بود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان درباره آیت الله ری‌شهری گفت: رهبری ایشان را به هفت صفت ستودند. ایشان عالم ربانی بودند و ۱۲۰ عنوان کتاب دارد. عالم مجاهد و روحانی انقلابی بودند. رهبری ایشان را چهره ستودنی در عرصه‌های مختلف خواندند. ایشان را صالح، بااخلاص، و باصفا خواندند. به‌نظر بنده، ری‌شهری واقعا ولایتمدار بود. به رهبری را همانگونه اعتقاد داشت که به امام خمینی(ره) اعتقاد داشت.

 

مسئولان یکی دو روز اول بعد از تعطیلات را به عیددیدنی نگذرانند

خطیب اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ ضمن تشکر از خدمتگزاران نوروزی کادر درمان، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی و… گفت: امیدوارم مسئولان در ۱۴۰۱ با دلی پرامید مشغول خدمت به مردم باشند و یکی دو روز اول را به عیددیدنی نگذارند. تا کرونا هست، دعوت به رعایت پروتکل بهداشتی مصداق دعوت به تقوا است. امیدواریم روزی برسد که بگوییم کرونا در کشور تمام شده است. 

خاتمی ضمن اشاره به اهمیت دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: نامگذاری هر سال، نقشه راه مسئولان و مردم است. تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین یعنی داشتن نگاه فناورانه به تولید. در این مسیر، بهره‌وری و کیفیت محصولات افرایش پیدا می‌کند. در نتیجه رقابت بین کالاها افرایش پیدا خواهد کرد. عنوان امسال عنوان مهم و عمیقی است که توضیح آن مجال دیگری می‌طلبد. 

محتوای اقتصادی نامگذاری یک دهه اخیر توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

خطیب نماز جمعه تهران نسبت به دانش بنیان شدن عرصه کشاورزی ابراز امیدواری کرد و گفت: حدود ده سال است که رهبری در نامگذاری سال بر اقتصاد توجه می‌کنند؛ چرا که دشمن از همین‌ طریق به ما ضربه می‌زند. تدبیر رهبری این توطئه را ناکام خواهد کرد. رهبری وقتی تلخی‌های ۱۴۰۰ را بیان می‌کردند، با همه وجود به گرانی و تورم اشاره کردند. رهبر بزرگ انقلاب رنج شما را رنج خودش می‌دانست. رهبری فرمودند که مشکلات علاج‌پذیر است اما برخی علاج‌ها نیازمند زمان است. امیدواریم مسئولان با تلاش بیشتر رنج جانکاه مردم را کم کنند. در سخرانی اول سال رهبری فرمودند کسانی که برای مردم سخن می‌گویند تا می‌توانند در مردم امید ایجاد کنند چرا که دشمنان در نقطه مقابل ناامیدی را پمپاژ می‌کنند. 

آمریکا در ۱۴۰۱ منتظر شکست‌های مفتضحانه باشد

آیت الله خاتمی افزود: دشمنان ۴۴ سال تلاش کردند که مردم را از انقلاب جدا کنند. نتوانستند و نخواهند توانست. تجربه‌های موفق گذشته مصداقی از امید به آینده است. رئیس جمهور سابق آمریکا گفت فشار همه‌جانبه به ایران وارد خواهیم کردیم. بعدها خودشان اقرار کردند که در فشار حداکثری شکست مفتضحانه خوردیم. به آنها می‌گویم که در سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگر هم باشند. با وجود نیروی انسانی و جوان، ذخایر عظیم نفت و گاز، روحیه مردم انقلابی داشتن رهبری فقیه و رزمنده دوره‌های بحرانی جنگ، دوراندیش جایی برای یأس وجود ندارد. این بزرگ فرمودند که آینده را به مراتب‌ روشن‌تر می‌بینند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر