کد خبر: 129183
A

اقامت در گیلان از رشد ۱۰۰ درصد هم عبور کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: مسافران اقامت کننده در استان (مراکز اقامتی ثابت و موقت) تا پایان پنجم فروردین ماه نسبت به دوره مشابه به بیش از ۷۰۰ هزار نَفَر - شب اقامت رسید که نشان از رشد ۱۰۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

اقامت در گیلان از رشد ۱۰۰ درصد هم عبور کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ ولی جهانی افزود: براساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ ورود (زمینی و هوایی) چهار میلیون و ۲۴۴هزار و ۵۹۰ مسافر به استان ثبت شد که دارای رشد ۳۷ درصدی می باشد.

وی اظهار داشت: ۸۱۲ هزار و ۹۹۸ خودرو وارد استان شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۳۶ درصدی است .

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: به منظور بررسی کیفیت خدمات‌رسانی واحدهای گردشگری و اقامتی استان گیلان ۲۸۰ مورد نظارت میدانی توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل در بازه زمانی یادشده به انجام رسیده است.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستان های گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر