کد خبر: 129195
A

چراغ کدام سازه‌های ایرانی امشب خاموش می‌شود؟

امشب از ساعت ۲۰ و۳۰ دقیقه تا ۲۱ و۳۰ دقیقه برای حفظ محیط زیست و انرژی، چراغ‌های سازه‌های معروف جهان خاموش می‌شوند.

چراغ کدام سازه‌های ایرانی امشب خاموش می‌شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده است و با هدف آگاهی جهانی درباره تغییرات آب و هوایی و مصرف صحیح انرژی شروع شده است، در این مناسبت، خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت ۱ ساعت به حفظ انرژی و محیط زیست کمک می‌کنند.

خاموشی سازه های معروف ایران در ساعت زمین

خاموشی پل طبیعت در ساعت زمین

این رویداد (World Wide Fund for Nature) ‌ نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در سیدنی استرالیا زمانی که ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند آغاز شد و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند.

خاموشی سازه های معروف ایران در ساعت زمین

خاموشی برج ایفل فرانسه در ساعت زمین

۸۰ درصد نیروگاه‌ها برای تولید برق در جهان معمولا از سوخت‌های فسیلی مانند، گاز، زغال‌سنگ و مازوت استفاده می‌کنند، بنابراین انرژی مصرفی در ساختمان‌ها همان گاز یا سوخت مازوت است که در نیروگاه‌ها سوزانده و طی فرایندی تبدیل به انرژی الکتریکی می‌شود و با سیستم‌های انتقال و توزیع به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

خاموشی سازه های معروف ایران در ساعت زمین

خاموشی برج آزادی در ساعت زمین

ساعت زمین در سال ۲۰۲۲ مصادف با ۶ فروردین از ساعت ۲۰ و۳۰ دقیقه تا ۲۱ و۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

خاموشی سازه های معروف ایران در ساعت زمین

خاموشی میدان شهرداری رشت در ساعت زمین

در سال ۱۳۹۰ برج میلاد اولین سازه ایرانی بود که در ساعت زمین چراغ‌های خود را خاموش کرد و در سال‌های بعد بیشتر سازه‌های معروف ایران  مانند برج آزادی تهران، میدان و شهرداری رشت، سی‌وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز به پویش ساعت جهانی زمین پیوستند./باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر