کد خبر: 129230
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ فروردین ۱۳۵۷؛

ایران دارای ۲۰ رآکتور برق اتمی خواهد شد

سقوط غافلگیرانه حکومت سوریه بدستور حافظ اسد که با صدور چند فرمان، نخست وزیر و اعضای دولت و فرماندهان نیروی هوایی را برکنار کرد.این خبر، تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات امروز سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۵۷ است که به قیمت ۱۰ ریال روانه دکه ها شده بود. این صفحه روزنامه پر از تیترهای خبری ناب دیگری نیز می باشد، از اخطار فرمانده ایرانی نیروهای سازمان ملل در لبنان گرفته تا تاسیس کارخانه تانک سازی در ایران بوسیله انگلیس با نام تانک چیفتن یا شیر ایرانی و آغاز محاکمه دانشجویان متهم به تخریب و اخلال نظم، تا ۴۰ ساعت انتظار مسافران نوروزی در دو طرف سنگ ۲۰۰ تنی جاده هراز و همچنین جدول افزایش قیمت بلیط پروازهای بین المللی. اما آنچه برای این شماره #دیدبان_تاریخ امروز در نظر گرفته ایم مذاکره برای ساخت ۲۰ رآکتور اتمی در کشور است که متن کامل این خبر در صفحه ۲۱ روزنامه منتشر شده بود، متن گزارش را می خوانیم؛

ایران دارای ۲۰ رآکتور برق اتمی خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سقوط غافلگیرانه حکومت سوریه بدستور حافظ اسد که با صدور چند فرمان، نخست وزیر و اعضای دولت و فرماندهان نیروی هوایی را برکنار کرد.این خبر، تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات امروز سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۵۷ است که به قیمت ۱۰ ریال روانه دکه ها شده بود. این صفحه روزنامه پر از تیترهای خبری ناب دیگری نیز می باشد، از اخطار فرمانده ایرانی نیروهای سازمان ملل در لبنان گرفته تا تاسیس کارخانه تانک سازی در ایران بوسیله انگلیس با نام تانک چیفتن یا شیر ایرانی و  آغاز محاکمه دانشجویان متهم به تخریب و اخلال نظم، تا ۴۰ ساعت انتظار مسافران نوروزی در دو طرف سنگ ۲۰۰ تنی جاده هراز و همچنین جدول افزایش قیمت بلیط پروازهای بین المللی. اما آنچه برای این شماره #دیدبان_تاریخ امروز در نظر گرفته ایم مذاکره برای ساخت ۲۰ رآکتور اتمی در کشور است که متن کامل این خبر در صفحه ۲۱ روزنامه منتشر شده بود، متن گزارش را می خوانیم؛

IMG_20220328_094427_514

ایران گفتگوهایی را برای خرید ۴ نیروگاه اتمی تولید برق جدید از آلمان غربی آغاز کرده است. این گفتگوها در سال جدید تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت. همزمان با این گفتگوها مذاکرات ایران برای خرید ۶ تا ۸ رآکتور اتمی تولید انرژی با آمریکا ادامه پیدا می کند و در صورتیکه هر دو مذاکره به نتیجه برسد تعداد رآکتورهای تولید برق اتمی ایران جمعا به ۲۰ واحد خواهد رسید و به این ترتیب ایران تقریبا به هدف خود در مورد تامین نیمی از نیروی برق مورد احتیاج کشور از طریق نیروگاههای اتمی دست خواهد یافت. 

در حال حاضر نیروگاههای شماره ۱ و ۲ تولید برق اتمی ایران در دست ساخت است و ماشین آلات آن بتدریج وارد خواهد شد. این دو نیروگاه آلمانی در بوشهر ساخته میشود و در سالهای ۲۵۴۰ (۱۳۶۰ شمسی) و ۲۵۴۱ ( ۱۳۶۱ شمسی) به کار خواهد افتاد. ظرفیت تولید هر یک از نیروگاههای مذکور ۱۲۰۰ مگاوات است.

 دو نیروگاه دیگر که فرانسوی است و هر یک ۹۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد در سالهای ۲۵۴۲ (۱۳۶۲ شمسی) و ۲۵۴۳ (۱۳۶۳ شمسی) در اهواز به کار خواهد پرداخت. 

باید توجه داشت بر اساس توافقی که اخیرا بین ایران و آلمان شد، این کشور موافقت خود را برای فروش ۴ رآکتور اتمی جدید اعلام داشت. ظرفیت این نیروگاهها نیز هر یک ۱۲۰۰ مگاوات خواهد بود. محل نصب نیروگاههای جدید آلمان بزودی روشن خواهد شد و گفته میشود نیروگاههای جدید در شمال کشور و احتمالا در کلاردشت نصب خواهد گردید.

 لازم به ذکر است نیروگاههای اتمی تولید انرژی باید در مناطق دور از مردم و سکنه شهرها و بخصوص نقاطی که دارای آب کافی است تاسیس شود، زیرا مصرف آب در نیروگاههای مذکور بسیار زیاد است.

IMG_20220328_094432_252

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر