کد خبر: 129298
A

کلاس جبرانی دانش آموزان ابتدایی ارتباطی به شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس های جبرانی برای دانش آموزان ابتدایی به شیوه نامه حضوری شدن مدارس مربوط نمی شود و این کلاس ها برای دانش آموزان نیازمند یادگیری بیشتر برگزار می شود.

کلاس جبرانی دانش آموزان ابتدایی ارتباطی به شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شب گذشته خبری منتشر شد که در دستورالعمل حضوری شدن مدارس اعلام شده قرار است برای دانش آموزان ابتدایی کلاس جبرانی برگزار شود، در این خصوص رضوان حکیم زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری کلاس های جبرانی دانش آموزان ابتدایی افزود: کلاس های جبرانی دانش آموزان ابتدایی به شیوه نامه حضوری شدن مدارس مربوط نمی شود، این موضوع به طرح جبران و تثبیت یادگیری ارتباط دارد که از اول بهمن ماه اعلام و اجرایی شد.

وی ادامه داد: کلاس های جبرانی برای دانش آموزانی برگزار شده که در ارزشیابی آنها نتایج قابل قبول نیازمند تلاش در دروس ریاضی، علوم و فارسی را بدست آورده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این ابلاغیه طرح تثبیت و یادگیری دانش آموزان آمده است که مناطق و استان ها از یک هفته تا یک ماه می توانند با توجه به شرایط به زمان کلاس های جبرانی اضافه کنند اما این موضوع به صورت سراسری و برای همه دانش آموزان نیست.

حکیم زاده یادآورشد: دانش آموزانی که مشمول طرح تثبیت و یادگیری می شوند براساس مقررات باید در کلاس های درس حضور داشته باشند، دانش آموزان در یادگیری مهارت های پایه مشکل دارند و باید این مشکلات رفع شود.

وی عنوان کرد: طرح تثبیت و جبران یادگیری شامل دانش آموزانی می شود که در دوره اول در عملکرد تحصیلی نیازمند تلاش و قابل قبول در دروس ریاضی و علوم و در دوره دوم در دروس ریاضی، علوم و فارسی با مشکلاتی مواجه بودند.

به گزارش ایرنا، حکیم زاده پیش از این به ایرنا گفته بود: تابستان ۱۴۰۰مرحله اول طرح جبران و تثبیت یادگیری اجرا شد، در این مرحله دانش آموزان نیازمند تلاش بیشتر در دروس فارسی، ریاضی و علوم شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح تثبیت و یادگیری از پایان ارزشیابی نوبت اول یعنی پایان دی ماه و اول بهمن ماه آغاز شد، در این طرح دانش آموزانی که در دوره اول ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی و در دوره دوم در دروس فارسی، ریاضی و علوم نیازمند تلاش با نتیجه قابل اعتماد بودند، مشمول این طرح می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید دانش آموزان نیازمند یادگیری را شناسایی کنند، عنوان کرد: برنامه های جبرانی هدفمندی باید با توجه به شرایط این دانش آموزان تعریف شود تا بتوانند عقب ماندگی تحصیلی ناشی از شروع ویروس کرونا و آموزش های مجازی را جبران کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر