کد خبر: 129351
A
پیش بینی هواشناسی:

وزش باد خیلی شدید و خیزش موقت گرد و خاک در تهران/کاهش میدان دید در جاده‌ها

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در بعضی ساعات امروز تا فردا خبر داد.

وزش باد خیلی شدید و خیزش موقت گرد و خاک در تهران/کاهش میدان دید در جاده‌ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید و در بعضی ساعات وزش باد خیلی شدید، خیزش موقتی گردوخاک، احتمال رگبار و رعدو برق در جنوب و غرب استان و رگبار پراکنده همراه با وزش باد، گاهی وزش شدید و رعدوبرق در بخش‌های شمالی و مرکزی و رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات تهران ازبعدازظهر پنج شنبه (۱۱ فروردین ماه) تا صبح جمعه( ۱۲ فروردین ماه) خبرداد.

در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ای، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش موقت دید افقی و خطر برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی، محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از کار بر روی سازه‌های مرتفع، عدم تردد کنار سازه‌های ناتمام، احتیاط در تردد در جاده‌ها با توجه به کاهش میدان دید را توصیه می کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر