کد خبر: 129462
A

پارلمان پاکستان منحل شد

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان با موافقت پیشنهاد "عمران‌خان" نخست وزیر این کشور، لحظاتی قبل دستور انحلال پارلمان را صادر کرد.

پارلمان پاکستان منحل شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجلس ملی پاکستان، «عمران‌خان» روز یکشنبه و ساعاتی پس از پایان جلسه پارلمان طی گفت‌وگو زنده تلویزیونی، از مردم پاکستان خواست تا خود را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور آماده کنند.

وی به طور تلویحی خطاب به عناصر پشت پرده مداخله خارجی در امور داخلی پاکستان گفت که باید مردم پاکستان تصمیم بگیرند که چه دولتی  قدرت را در کشور به دست داشته باشد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ایرنا نوشته است؛ «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان امروز پیشنهاد نخست وزیر این کشور برای انحلال پارلمان را پذیرفت و به این ترتیب پاکستان خود را برای انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

در همین حال اپوزیسیون پاکستان مردود اعلام شدن طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر توسط ریاست مجلس را یک اقدام غیرقانونی خواند و اعلام کرد: جناح مخالف علیه دستورالعمل امروز ریاست مجلس به دیوان عالی پاکستان شکایت خواهد کرد.

رئیس حزب مردم پاکستان نیز مدعی شد که اقدام عمران‌خان برای طرح پیشنهاد انحلال پارلمان ملی نیز مغایر با مفاد قانون اساسی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر