کد خبر: 129464
A

سی‌ان‌ان: پوتین قصد دارد ۹ مه در اوکراین اعلام پیروزی کند

در ششمین هفته از جنگ اوکراین، شبکه سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که پوتین قصد دارد نهم ماه مه در اوکراین اعلام پیروزی کند.

سی‌ان‌ان: پوتین قصد دارد ۹ مه در اوکراین اعلام پیروزی کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که روسیه بر روی دستیابی به پیروزی در شرق اوکراین در آغاز ماه مه آینده متمرکز شده است.

طبق گزارش سی ان ان اطلاعات حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد در نهم مه آینده در اوکراین اعلام پیروزی کند.

مقامات آمریکایی گفتند پوتین تحت فشار است تا ثابت کند می‌تواند به پیروزی دست یابد.

به گفته یک مقام آمریکایی، ارزیابی اطلاعات آمریکا حاکی از آن است که پوتین بر ۹ مه، به عنوان «روز پیروزی» روسیه تمرکز کرده است.

۹ مه یک روز تعطیل و برجسته در تقویم روسیه است؛ روزی که این کشور تسلیم شدن نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را با رژه نظامی در میدان سرخ در مقابل کرملین جشن می‌گیرد.

طبق ادعای مقامات، پوتین دنبال آن است در این روز نشان دهد که قادر است پیروزی در جنگ را جشن بگیرد اما برخی مقامات دیگر می‌گویند که حتی اگر جشن روسیه برگزار شود، پیروزی واقعی ممکن است دور باشد.

یک مقام نظامی اروپایی گفت: پوتین بدون توجه به وضعیت جنگ یا مذاکرات صلح، رژه پیروزی را در ۹ مه برگزار می کند.

با این حال، مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند که هر ضرب الاجلی که مسکو در حرف تعیین کند، واقعیت را تغییر نمی دهد.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفت، در حالی که کرملین خوش‌بینانه صحبت می‌کند، پوتین در حال آماده شدن برای "یک جنگ طولانی به سبک چچن است، زیرا جایی برای رفتن ندارد."

مقامات دلایل متعددی را پشت بازه زمانی ماه آینده می بینند و معتقدند با پایان یافتن یخبندان زمستانی، مانور یگان های زمینی سنگین روسیه دشوار خواهد بود و این بدان معناست که طبق اطلاعات آمریکا، لازم است این نیروها هر چه زودتر به جایی که هستند برسند.

مقامات اوکراینی نیز به طور علنی به این تاریخ اشاره کرده اند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت اوکراین، روز پنجشنبه گفت: "پوتین قبل از ۹ مه،  آن را زمانی برای نشان دادن پیروزی در این جنگ تعیین کرده است."

آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر سابق اوکراین روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت که اوکراینی‌ها معتقدند در حالی که پوتین تلاش می‌کند تا ضرب‌الاجل تعیین شده را رعایت کند، با ماه بسیار پیچیده و دشواری روبرو هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر