کد خبر: 129685
A

اسلامی: ۹ دستاورد جدید هسته‌ای در ۲۰ فرودین رونمایی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: ۹ دستاورد جدید هسته‌ای در روز ۲۰ فروردین رونمایی خواهد شد.

اسلامی: ۹ دستاورد جدید هسته‌ای در ۲۰ فرودین رونمایی می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین«روز«ملی فناوری هسته‌ای»، با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی آنچه یافته علمی و فناوری دارد متاثر از نتایج پژوهش است،گفت: اگر بگوییم نتایج تحقیقاتی که براساس مسائل و نیاز بوده و تحقیقات برمبنای نیاز ، سازمان انرژی اتمی به دلایل مختلف از جمله مزاحمت‌ها و نخواستن‌ها وعدم همکاری سایر کشورها توانسته براساس فکر، دانش و تلاش جوانان دانشمند خود این فناوری‌ها را به دست بیاورد و علی‌رغم مزاحمت‌ها به عنوان کشور صاحب فناوری بدون کمک دیگران مطرح شود.

حقیقت فناوری هسته‌ای را ارائه می‌دهیم

وی به تشریح برنامه های شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت:  امسال در راستای «جهاد تبیین» تاریخ هسته ای کشور را با توجه به القائات روانی‌ و سیاسی که می‌گویند ایران فقط قصدش دستیابی به  سلاح اتمی است حقیقت فناوری هسته ای و تاریخ آن را به زبان های گوناگون ارائه می‌دهیم که بخشی مهم در سند تحول دولت است  تا برای افکار عمومی خودمان و دنیا شفاف سازی کنیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: فناوری هسته‌ای ایران فناوری مورد نیاز کشور است و اهداف آن صلح جویانه است و هیچ هدفی را غیر از این دنبال نمی‌کند.

رونمایی از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای

اسلامی اعلام کرد: برای سال جدید ۹ دستاورد جدید در ۲۰ فروردین رونمایی خواهد شد که این ۹ دستاورد ۳دستاورد در حوزه رادیودارو در بخش تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۲ دستاورد در حوزه پلاسما است که برای اولین بار کشور از فناوری پلاسمای سرد استفاده می‌کند. بحث سم زدایی با تکنولوژی پلاسما را هم داریم که به ویژه دربحث پسته قابل توجه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه درحوزه برق هسته ای ۱۰ هزار مگاوات در سایت هایی که طراحی شده هدف گذاری کردیم که یک رنسانس واقعی خواهد بود،اظهار داشت: در بودجه سال جدید هم برای بودجه آن به صورت سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی منابعش را پیش بینی کردیم تا بدون وابستگی به بودجه دولت این کار را انجام دهیم.

اسلامی تاکید کرد: در بحث روابط بین الملل و تعامل با آژانس توانستیم به شکلی در این چند ماه روابط را پیش ببریم که تبادلات دو طرفه پیش رود و امیدواریم روز به روز این روند بهبود یابد تا ما بتوانیم از مزایای عضویت در آژانس بیشتر بهره مند شویم .

وی افزود: سازمان بر مبنای سند تحول دولت، سند جامع راهبردی توسعه انرژی اتمی را تبیین کرده است که امیدواریم بر اساس آن به خوبی پیش برویم.

حرف زور را نمی‌پذیریم

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص مذاکرات وین نیز گفت: مذاکرات توسط تیم ایران انجام شده و مراحل خودش را طی می کند؛ مساله مهم اراده ایران است که اعتمادسازی کند اما هیچ موقع حرف زور را نمی‌پذیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر