کد خبر: 129742
A
شهید بهشتی:

با غرب می‌جنگم، با شرق می‌لاسم، این خط امام نیست

با روی کارآمدن دولت سیزدهم که با توجه به اظهارات «کاترین شکدم» خبرنگار یهودی تبار نفوذی در بین جامعه انقلابیون، سند آن از سال 96 به نام «ابراهیم رئیسی» زده شده بود سیاست خارجی دولت بر روی رفاقت بیش از پیش با شرق تنظیم شد.

با غرب می‌جنگم، با شرق می‌لاسم، این خط امام نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ با روی کارآمدن دولت سیزدهم که با توجه به اظهارات «کاترین شکدم» خبرنگار یهودی تبار نفوذی در بین جامعه انقلابیون، سند آن از سال 96 به نام «ابراهیم رئیسی» زده شده بود سیاست خارجی دولت بر روی رفاقت بیش از پیش با شرق تنظیم شد. تا جاییکه بسیاری از تحلیلگران نوشتند و گفتند که این وابستگی به شرق برخلاف اظهارات بنیانگذار جمهوری اسلامی و شعار «نه شرقی نه غربی» است.

اما در این بین روزنامه کیهان به عنوان نماینده طیف تندروی نزدیک به هسته سخت قدرت مدعی شد که شرق امروز با آن شرق که حضرت امام(ع) چهل سال قبل به آن اشاره داشتند بسیار تفاوت دارد.

با توجه به همین موضوع دیده بان ایران بخش هایی از سخنان شهید بهشتی را در همین رابطه بازنشر می کند که گواهی است بر ادعای سیاستمداران دولت سیزدهم که به نظر می رسد برخلاف اظهاراتشان همه تخم مرغ های خود را داخل سبر روسیه و چین ریخته اند. منبع سخنان دکتر بهشتی از کتاب سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، ج ۲، ص ۳۱۷ و ج ۳ صص ۳۱۷-۳۱۸ است.

شهید بهشتی می گوید: "خط امام ، خط سیاست خارجی نه شرقی و نه غربی است. با آمریکا می‌جنگم، با شوروی می‌لاسم، این خط امام نیست. با شوروی می‌جنگم با آمریکا می‌لاسم، این هم خط امام نیست. خط امام «وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ». خط قرآن و خط اسلام می‌گوید: جامعۀ جمهوری اسلامی، باید یک جامعه به تمام معنی مستقل باشد؛ مستقل از امریکا، مستقل از اروپای غربی، مستقل از شوروی، مستقل از بلوک و اقمار شوروی، مستقل از هر جای دیگر؛ جامعه‌ای است که روی پای خودش ایستاده است، آدم است، رشد پیدا کرده است، اصالت دارد، روی پای خودش می‌ایستد؛ این خط سیاسی ماست‌."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر