کد خبر: 129752
A

مخالفت ۱۸ نماینده دموکرات با بازگشت احتمالی آمریکا به برجام

- گروهی متشکل از ۱۸ نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از هم حزبی های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هستند، با بازگشت احتمالی به توافق هسته ای با ایران مخالفت و ادعا کردند شرایط گزارش شده از این توافق بسیار نگران کننده است.

مخالفت ۱۸ نماینده دموکرات با بازگشت احتمالی آمریکا به برجام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  گروهی متشکل از ۱۸ نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از هم حزبی های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هستند، با بازگشت احتمالی به توافق هسته ای با ایران مخالفت و ادعا کردند شرایط گزارش شده از این توافق بسیار نگران کننده است.

این گروه متشکل از ۱۸ دموکرات به رهبری  جاش گاتهایمر از نیوجرسی و الین لوریا از ویرجینیا در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای و نیز پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شدند  آمریکا نباید وارد یک توافق بد با ایران شود که به فعالیت‌های تروریستی‌ رسیدگی نمی کند و مانع  دستیابی به سلاح اتمی نمی شود.

الین لوریا روز چهارشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری   گفت: اگرچه مذاکرات اخیر (با ایران) به نتیجه نرسیده است، اما نمی‌توانیم در مقابل چرخش غیرقابل قبول و عمیقاً نگران‌کننده‌ این مذاکرات سکوت کنیم.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، یکی از نگرانی‌های اصلی  تندروها در داخل آمریکا، موافقت احتمالی واشنگتن با درخواست ایران برای خروج سپاه از فهرست موسوم به سازمانهای تروریستی خارجی  است. نگرانی دیگر در مورد نقش روسیه در میانجیگری و اجرای یک توافق احتمالی است.

گاتهایمر گفت: آیا واقعا  قصد داریم به  ولادیمیر پوتین  که جنایتکار جنگی است  اجازه دهیم این توافق را تضمین کند؟

وی ادامه داد: پیامی که دموکرات‌ها می‌خواهند به دولت بایدن بفرستند این است که ما به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر نیاز داریم، نه توافقی  کوتاه‌تر و ضعیف‌تر. زمان آن رسیده است که با قدرت در برابر تروریست‌ها بایستیم، از ارزش‌های آمریکا و متحدانمان محافظت کنیم.

خوان وارگاس نماینده کالیفرنیا، گفت که دولت بایدن کنگره را در "تاریکی" نگه داشته است و روند محرمانه مذاکرات او را به یاد توافق اولیه  سال ۲۰۱۵ می اندازد.

او گفت: این مذاکرات کمی شبیه مذاکرات پیشین است. آنها ما را در تاریکی نگه می دارند. سپس مشخص می شود که نقص های بزرگی در توافق وجود دارد.

وارگاس افزود: آن زمان برجام توافق بدی بود و اکنون نیز یک توافق بد است.

لوریا به خبرنگاران گفت، ۱۸ نماینده دموکرات  که روز چهارشنبه گرد هم آمدند، درجات مختلفی از نگرانی تا مخالفت آشکار با این توافق دارند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، آنها خواستار تعهدات قاطع و فرصتی برای رای دادن به توافق جدید با ایران هستند.  آنها می گویند هر توافق جدید  مشمول قانون بازنگری توافق هسته ای ایران مصوب سال  ۲۰۱۵ است که دولت را ملزم می کند پس از توافق ظرف ۵ روز آن را برای بررسی به کنگره ارائه کند.

 دین فیلیپس از مینسوتا مدعی شد که او طرفدار دیپلماسی و دستیابی به یک توافق بهتر است، با این حال ادعای ابراز نگرانی شدید از رفتارهای گذشته ایران کرد.

فیلیپس در خصوص ایجاد آرا در کنگره که وتوی رئیس جمهوری آمریکا بر آنها تاثیر نگذارد،  مدعی شد: این یک عملیات حزبی نیست. ما گروهی نیستیم که به دنبال مخالفت با توافق باشیم. ما از آنچه می شنویم نگران هستیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر