کد خبر: 129766
A

کیهان: افزایش فروش نفت هیچ ربطی به شل گرفتن «آمریکا» ندارد

روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» نوشت: افراطیون و برخی دولتمردان سابق ادعا می‌کردند بدون برجام نمی‌شود حتی یک بشکه نفت فروخت، اما صادرات نفت ایران با برجام در سال 99 به زیر چندصدهزار بشکه هم کاهش یافت و امثال نوبخت می‌گفتند که نمی‌توانیم حتی یک قطره نفت هم بفروشیم.

کیهان: افزایش فروش نفت هیچ ربطی به شل گرفتن «آمریکا» ندارد
به گزارش دیده بان ایران، احمد شیرزاد همان فرد بدسابقه ای است که در مجلس ششم مدعی شد ایران درباره برنامه هسته‌ای دروغ گفته و دم خروسش بیرون افتاده است. افراطیون و برخی دولتمردان سابق ادعا می‌کردند بدون برجام نمی‌شود حتی یک بشکه نفت فروخت، اما صادرات نفت ایران با برجام در سال 99 به زیر چندصدهزار بشکه هم کاهش یافت و امثال نوبخت می‌گفتند که نمی‌توانیم حتی یک قطره نفت هم بفروشیم.
از طرف دیگر، این نماینده سابق مجلس، مرتکب یک ادعای دروغ هم شده و آن این است که مقاومت و هنر ایران در شکستن تحریم‌ها و رساندن صادرات نفت به 1/5 میلیون بشکه را به مذاکرات و تغییر دولت آمریکا را نسبت می‌دهد؛ و حال آن که دولت آمریکا سفت و سخت بر سر تحریم‌ها ایستاده و هرچند هفته یک بار تحریم جدیدی را اعلام و اعمال می‌کند. اما با این وجود، ایران موفق شده بی‌اعتنا به برجام FATF به عادی‌سازی تدریجی صادرات نفت خود بپردازد. همچنین در همین دوره صادرات نفتی نیز 40 درصد افزایش داشته و حجم تجارت خارجی در سال 1400 با سال 1396 (سال اجرای برجام) برابری کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر