کد خبر: 129865
A
عضو هیئت رئیسه مجلس:

از۲۳ هزار نفری که در بازی ایران-لبنان وارد ورزشگاه شده بودند، فقط۴۰۰ نفر واکسن زده بودند

محسن پیرهادی نماینده مجلس یازدهم می گوید: براساس شیوه‌نامه ستاد ملی کرونا مسئولان بازی با تأییدیه سامانه بلیت می‌فروختند که مطابق گزارشات ۴۰۰ نفر این مجوز را داشته‌اند، یعنی از۲۳ هزار نفری که وارد ورزشگاه شده اند، ۴۰۰ نفر آنها واکسن کرونا زده بودند که تبعات این بی قانونی قابل اندازه گیری نیست.

از۲۳ هزار نفری که در بازی ایران-لبنان وارد ورزشگاه شده بودند، فقط۴۰۰ نفر واکسن زده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن پیرهادی پیرامون آخرین وضعیت پیگیری اتفاقات ورزشگاه مشهد اظهار کرد: آنچه روشن است سوءمدیریت در مجموعه ورزش و برگزاری مراسم در سطوح مختلف تصمیم‌گیری بوده و معتقدم مناسبات برگزاری چنین مسابقه مهمی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه جانمایی این مسابقه دقیق و کارشناسی نبوده، افزود: شهر مشهد حساسیت‌هایی دارد که به نظرم در برگزاری بازی فوتبال ایران و لبنان در نظر گرفته نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد بلیت خارج از توافق با فیفا فروخته شد. در صورتی که توافق برای فروش هشت هزار قطعه بلیت بوده با اینحال ۲۳ هزار نفر جمعیت به ورشگاه وارد شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات پرونده ورزشگاه مشهد ادامه داد: صدور چهار هزار دعوتنامه خارج از عرف، مسئله دیگر این پرنده است. دعوتنامه قاعدتاً مخاطبش روشن است که با انضمام بلیت در اختیار افراد خاص قرار می‌گیرد. اما در بازی ورزشگاه مشهد مشخص نیست این دعوتنامه‌ها برای چه افرادی بوده، مخاطب آن خانم، آقا و یا اصلاً از چه گروهی بوده است که اینها همه نشان دهنده سوءمدیریت در برگزاری این مسابقه است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تخلف از چهارچوب ستاد مبارزه با کرونا را از دیگر مسائل رخ داده در حاشیه ورزشگاه مشهد عنوان کرد و گفت: براساس شیوه‌نامه ستاد ملی کرونا مسئولان بازی با تأییدیه سامانه بلیت می‌فروختند که مطابق گزارشات ۴۰۰ نفر این مجوز را داشته‌اند، یعنی از۲۳ هزار نفری که وارد ورزشگاه شده اند، ۴۰۰ نفر آنها واکسن کرونا زده بودند که تبعات این بی قانونی قابل اندازه گیری نیست.

پرونده تخلفات ورزشگاه مشهد بسته نیست

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مجلس اعتراض خود را به مجموعه ورزشی و انتظامی اعلام کرده‌ایم گفت: پرونده بسته نیست و رسیدگی می کنیم. مسئولان نباید به سادگی از مسئله‌ عبور کنند. ترس، دلهره و اضطراب تماشاگران این مسابقه قابل جبران نیست.

پیرهادی خاطرنشان کرد: در مجموع مدیریت ورزش و شورای تأمین شهرستان وظیفه خود را به درستی انجام نداده و نیروی انتظامی هم هرچند به ناچار به مسئله ورود کرده، روش دقیق و مطلوب جامعه را برای برخورد با مسئله انتخاب نداشته است.

نماینده مردم تهران درباره برخی گمانه‌زنی ها از پشت پرده حوادث اظهار کرد: ارائه گزارش درباره اینکه حوادث رخ داده در ورزشگاه امام رضای مشهد سازماندهی شده بوده یا خیر کار دستگاه‌های اطلاعاتی است که هنوز نظر دقیقی در اینباره نداده‌اند./ ایسکانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر