کد خبر: 129899
A

سلیمی: برخی برای تخطئه مجلس وانمود می کنند که ما مخالف شفافیت هستیم

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی برای تخطئه مجلس وانمود می کنند که مجلس مخالف شفافیت است گفت: مجلس با شفافیت موافق است در حال حال حاضر مسائل فنی این طرح مورد بحث نمایندگان است.

سلیمی: برخی برای تخطئه مجلس وانمود می کنند که ما مخالف شفافیت هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ «علیرضا سلیمی»، عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی طرح شفافیت آرا در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد گفت: موارد بسیاری را در آخرین نسخه از طرح شفافیت آرا را در مجلس از جمله شفافیت در حقوق و مزایای نمایندگان، حضور و غیاب ها، شرکت کنندگان در رای گیری و طرح هایی که از سوی نمایندگان امضا می شود اعمال کردیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس گام نخست برای ایجاد شفافیت را برداشته است و در عمل هم نسبت به آن حساسیت داشته تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از بخش ها از جمله قوه قضائیه، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و بسیاری از نهادها و مجموعه های دیگر هنوز در امر شفافیت اقدام عملی انجام ندادند.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت از مجلس آغاز شده اما به مجلس اکتفا نخواهد شد ادامه داد: باید سایر دستگاه ها نیز در مسیر ایجاد شفافیت در عملکرد خود گام های عملی بردارند.

سلیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در طرح فوق که قرار است در هفته پیش رو در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد یک مورد اختلافی وجود دارد عنوان کرد: اکثریت مجلس با شفافیت موافق است اما تنها در یک مورد اختلاف نظر وجود دارد و آن هم رای به اشخاص است.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه برخی از نمایندگان معتقدند که شفافیت در رای به اشخاص همچون وزرا یا اعضای شورای نگهبان و یا حتی اعضای هیئت رئیسه مجلس خود ضد شفافیت است تاکید کرد: براساس این دیدگان چنانچه نماینده ای تشخیص دهد که یک وزیر پیشنهادی صلاحیت مدیریت بر وزارتخانه ای را ندارد اما آن گزینه از مجلس رای اعتماد بیاورد و رای نماینده مخالف هم علنی شود ممکن است در آینده برای حوزه انتخابیه آن نماینده از سوی وزیر مشکلاتی به وجود آید و چنانچه به گزینه پیشنهادی رای بدهد خلاف رسالت نمایندگی خود عمل کرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی برای تخطئه مجلس وانمود می کنند که مجلس مخالف شفافیت است ادامه داد: مجلس با شفافیت موافق است در حال حال حاضر مسائل فنی این طرح مورد بحث نمایندگان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر