کد خبر: 130106
A

راهنمای خرید برنج ایرانی/ با انواع برنج ایــرانی آشنا شوید

برنج ایرانی به دلیل کم بودنش یکی از کالاهای گران به حساب می‌آید و برنج ایرانی از لحاظ زراعی یک گیاه یک ساله به شمار می‌آید.

راهنمای خرید برنج ایرانی/ با انواع برنج ایــرانی آشنا شوید

دیده بان ایران- همان طور که همهٔ ما می دانیم بیشتر ایرانی‌ها از برنج ایرانی برای پخت و پز استفاده می می‌کنند و قابل قبول برای همهٔ ایرانی می‌باشد و برنج ایرانی دارای انواع مدل و پخت های متفاوتی می‌باشد و هر کدام از خصوصیاتی خاص خود برخوردار هستند و بسته به نوع و سلیقهٔ افراد خریداری می‌شوند.

اینکه شما بتوانید برنج خوب ایرانی را از بقیهٔ برنج‌ها به راحتی تشخیص بدهید یک کم کار سختی است و نیاز به تجربه و شناخت دارد و در زمان خرید برنج ایرانی یا باید تجربه کسب کنید یا از تجربه دیگران استفاده کنید.

برنج از غذاهایی است که نیمی از مردم جهان مخصوصاً در قسمت آسیایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنج ایرانی به دلیل کم بودنش یکی از کالاهای گران به حساب می‌آید و برنج ایرانی از لحاظ زراعی یک گیاه یک ساله به شمار می‌آید.

برنج ایرانی در منطقه‌های شمالی ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد کشت می‌شود و دارای انواع مختلفی است.

کیفیت‌های برنج ایرانی بسته به نوع و مدل آن بسیار متفاوت است و هر کدام از این مدل‌ها دارای پخت متفاوتی است.

عطر و طعم برنج‌های ایرانی را نمی‌توان با انواع برنج‌های خارجی مقایسه کرد که از خوش طعم ترین برنج‌های ایرانی می‌توان برنج هاشمی را نام برد.

1111

 

خواص برنج‌های ایرانی

برنج بسیار ارزشمند و در دنیا دارای مدل‌های متفاوتی آیت و با مدل‌های مختلفی پخت می‌گردد، خواص برنج به گونه ایی است که نیمی از مردم جهان به عنوان غذای اصلی خود از آن استفاده می‌کنند، هر چه قدر برنج از کیفیت بالایی برخوردار باشد ولی نتوانید پخت آن را به خوبی اجرا کنید در از دست دادن خواص برنج دخیل می‌شوید یعنی باید در درجهٔ اول درطرز پخت آن مهارت خاصی داشته باشید.

*افراد برای انجام فعالیت‌های خود نیاز به انرژی دارند که برنج به دلیل داشتن کربوهیدرات می‌تواند انرژی وسوخت و ساز بدن را تأمین کند که یکی از خواص برنج تأمین کردن انرژِی بدن است.

*یکی دیگر از خواص برنج کنترل کردن فشارخون در افراد مصرف کننده می‌باشد، مادهٔ سدیم که از موارد مهم در تعیین کنندهٔ فشارخون افراد می‌باشد که با بالا رفتن این ماده و افزایش سدیم و تحریک هورمون‌های بدن می‌تواند در فشارخون نقش داشته باشد و افراد می‌توانند با مصرف کردن برنج از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

*دانه‌های برنج به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا و خالص بودنش و همچنین دارای بودن مقادیر بالای فیبر می‌تواند از بروز بیماری چون سرطان پیشگیری‌های لازم را برای بدن افراد مصرف کننده انجام بدهد.

تحقیقات در مورد دانه‌های برنج نشان داده است که می‌تواند از زیاد شدن سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری‌های لازم را انجام بدهد.

البته مصرف برنج می‌تواند باعث بهتر عمل کردن دستگاه گوارش و جلوگیری از سرطان روده باشد.

*مورد دیگر از خواص برنج می‌تواند از بالا رفتن وزن افراد جلوگیری کند زیرا افراد با مواد غذایی بسیار چرب می‌توانند در بروز مشکلات قلبی و عروقی نقش داشته باشند ولی مصرف مواد غذایی چون برنج که به عنوان یک مواد غذایی سالم و بدون کلسترول و چربی مضر می‌تواند در سلامت افراد مؤثر واقع بشود.

*خواص دیگر آن می‌تواند برای برطرف کردن موارد و مشکلات پوستی و التهابات آن به دلیل وجود مواد فنلی موجود در برنج می‌تواند در سلامت پوستی دخالت داشته باشد و از آب برنج هم به عنوان ماسک‌های پوست و مو بسیار مورد استقبال و مصرف قرار می‌گیرد.

*خواص برنج در دوران کودکی هم نقش بسیار مهمی دارد، بعد از 7 ماهگی که کودک شروع به خوردن غذا می‌کند از کته و برنج استفاده می‌شود و در مواقعی که رژیم غذایی کودک به خوبی رعایت بشود می‌تواند در رشد درست دور سر و قد و... تأثیرگذار باشد.

*برای درست انجام شدن فعالیت‌های بدن و نبود هیچ گونه اختلالی در متابولیسم آن باید انواع ویتامین‌ها را دریافت کند، مانند ویتامین D، کلسیم و آهن که در بهبود و عملکرد صحیح متابولیسم بدن کمک خواهد کرد که برنج در تأمین کردن این نوع ویتامین‌ها بسیار مؤثر واقع شده است.

22

برنج طارم دارای چه خصوصیاتی است؟

یکی از انواع برنج‌های ایرانی برنج طارم می‌باشد که دارای مدل‌های متخلفی است که مانند برنج صدری از بهترین نوع برنج ایرانی است و بسیار با کیفیت است و دارای طعم بسیار خوب و عطر خوبی است که این مدل برنج بعد از پخت می‌تواند برای ساعت‌ها خواص خود را حفظ کند که در نوع‌های متفاوتی چون طارم محلی، پاکوتاه، سنگ طارم، دیلمانی و اهلمی موجود می‌باشد.

طارم محلی از پر کشت‌ترین نوع برنج ایرانی است که در استان مازندران کشت می‌شود و عطر متوسطی دارد.

 

برنج هاشمی دارای چه خصوصیاتی است؟

برنج هاشمی هم یکی دیگر از انواع برنج‌های صدری ایرانی می‌باشد که کشت آن را در استان‌های مازندران و گیلان انجام می‌دهند، که در واقع در منطقهٔ گیلان بیشتر صورت می‌گیرد، این نوع از بیشترین نوع کشت را دارد به خاطر وجود کیفیت و شکل ظاهری و بازار پسند بودنش و بسیار خوش پخت و خوش مزه است دارای طرفداران بسیاری است، بعد از انجام پخت غذا بسیار با کیفیت و دانه‌های برنج به طور کامل از هم مجزا می‌باشد.

 

برنج صدری دارای چه خصوصیاتی است؟

یکی دیگر از انواع برنج‌های ایرانی که بسیار مرغوب می‌باشد همین برنج صدری است که در استان گیلان و دیگر نقاط کشت خواهد شد و به دلیل دانهٔ بلندی و قلمی بودنش و کشیده شدن بسیار طرف دار دارد و رنگش یک کم به کرم نزدیک است و طعم و پختش بسیار با کیفیت و عالی است.

برنج دمسیاه دارای چه خصوصیاتی است؟

برنج دمسیاه هم یکی دیگر از انواع برنج‌های صدری که از مرغوبیت و کیفیت خاصی برخوردار است که عطر بسیار خوبی دارد و از لحاظ شکل ظاهر عالی و خوش طعم می‌باشد که کشت این نوع برنج در منطقهٔ آستانهٔ اشرفیه صورت می‌گیرد که به دمسیاه آستانه شهرت دارد.

برنج قهوه ای دارای چه خصوصیاتی است؟

برنج قهوه ای هم یکی دیگر از انواع برنج‌های ایرانی است، این برنج در واقع همان برنج سفید است که پس از برداشت محصول بعضی از شالی کاران با انجام شالی کوبی پوستهٔ آن را جدا کرده و برنج سفید را تولید کرده ولی بعضی این کار را انجام نمی‌دهند که همان برنج قهوه‌ای تشکلی می‌شود که این نوع برنج به شالی کوبی برده نمی‌شود و باید تحت حرارت قرار بگیرد تا مواد مغذی موجود در پوستهٔ آن جذب دانه‌های برنج گردد و نسبت به برنج سفید مدت زمان کمتری را نیاز دارد ولی در بین افراد مصرف کننده خیلی طرف دار ندارد و افرادی که به دنبال کاهش وزن می‌باشند پزشکان این نوع برنج را به آن‌ها توصیه می‌کنند.

33

خرید برنج ایرانی

برای خرید برنج ایرانی به سایت معتبر اینترنتی  مراجعه کنید و پیشنهاد ما برنج ایرانی کیلن و برنج ایرانی بهترینه می باشد که کیفیت بسیار بالایی دارد برای خرید برنج ایرانی به سایت keilanfood.com مراجعه کنید.

منبع : فروشگاه کیلن

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر