کد خبر: 130270
A

نماینده مجلس: بیش از ۲۰۰ هزار از اتباع بیگانه را در شیراز داریم

علیرضا پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه اگر فرماندار بودم روزی ۱۶ ساعت کار و تلاش می‌کردم و در اتاقم را به روی مردم باز می‌گذاشتم، گفت: فرماندار جدید شیراز، ساماندهی اتباع خارجی را در دستور کار قرار دهد، چرا که بیش از ٢٠٠ هزار نفر اتباع داریم که باید ساماندهی شوند.

نماینده مجلس: بیش از ۲۰۰ هزار از اتباع بیگانه را در شیراز داریم

به گزارش سایت دیده بان ایران, علیرضا پاک فطرت در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه زمان مدیریت کوتاه و زودگذر است، گفت: طی سه سال گذشته انصافا شاهد تلاش‌های خوب فرماندار سابق شیراز بودیم و امید است مدیریت ارشد استان بتواند در دیگر مسئولیت‌ها از ایشان استفاده کند، چرا که مدیران خوب را نباید از دست بدهیم.

او تصریح کرد: فرماندار همانند ناخدایی می‌ماند که کشتی را هدایت می‌کند و اگر خوب هدایت کند مسافران را به ساحل امن می‌رساند، اما اگر بد هدایت کند، همه را غرق خواهد کرد، لذا فرماندار باید بداند که چه باید انجام دهد و مدیران دستگاه‌ها هم باید بدانند که فرماندار مدیر ارشد آن شهرستان است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: ۱۰ سال متوالی است که رهبرانقلاب در خصوص تولید و مسائل اقتصادی عنوان سال را انتخاب می‌کنند؛ ایشان با قدرت و پشتکار تلاش می‌کنند و حداقل کار ما مدیران هم اینست که تلاش مضاعف کنیم.

پاکفطرت با بیان اینکه مجلس سال گذشته در راستای تحقق شعار سال کار‌های بزرگی انجام داد و امسال هم امید است که نتیجه آن را ببینیم، گفت: ما در بحث انتخاب فرماندار شیراز دخالتی نکردیم، اما فرماندار این شهرستان باید یک فرد شجاع اقتصادی باشد که به سرمایه گذار اهمیت دهد و اشتغال ایجاد کند که خوشبختانه فرماندار جدید اقتصاد را می‌شناسد.

او خاطرنشان کرد: حدود ٤٠ درصد جمعیت فارس در شهرستان شیراز زندگی می‌کنند و با داشتن دستگاه‌های امنیتی و پرسنل باهوش، فرماندار جدید نباید دغدغه زیادی داشته باشند.

نماینده مردم شیراز و زرفان در مجلس تصریح کرد: امروز بهترین کار فرهنگی ایجاد اشتغال پایدار، حل مشکل معیشی مردم و ایجاد فرهنگ کار و تلاش به ویژه در بین جوانان است.

وی از فرماندار جدید شیراز خواست تا کنترل بازار و فعال کردن اداره تعزیرات را از اولویت‌های کاری خود قرار دهد و عنوان کرد: بازار رهاست و اهمیت به اداره تعزیرات داده نمی‌شود، در حالی‌که باید روزانه بازار را رصد کرد تا عده‌ای از این موقعیت سوء استفاده نکنند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین خواستار توجه ویژه فرماندار جدید شیراز به مسائلی همچون؛ بهداشت و درمان، کنترل تولیدات غذایی، توجه به سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد و مردم نهاد، توجه به گردشگری و میراث فرهنگی، پیگیری آب شرب و صنعت، توجه به سرمایه‌های مردمی، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان، توجه خاص به امر آموزش و پرورش و آموزش عالی و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست شد.

پاکفطرت با بیان اینکه وظیفه فرماندار تنها برگزاری انتخابات نیست و اگرچه پر اهمیت است، اما تنها یک ماه کافی است، خواستار توجه ویژه فرماندار شیراز بر نظارت در عملکرد شورا و شهرداری و دقت در تصویب مصوبات شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر