کد خبر: 130302
A

وزرا و رؤسای سازمان‌ها مجاز به انتخاب «جانشین» برای خود شدند

وزرا و رؤسای سازمان‌های زیر نظر رئیس جمهور مجاز شدند برای تسریع در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، یک «جانشین» تعیین و بخشی از وظایف سازمانی خود را وی تفویض کنند.

وزرا و رؤسای سازمان‌ها مجاز به انتخاب «جانشین» برای خود شدند

به گزارش سایت دیده یان ایران؛ وزرا و رؤسای سازمان‌های زیر نظر رئیس جمهور مجاز شدند برای تسریع در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، یک «جانشین» تعیین و بخشی از وظایف سازمانی خود را وی تفویض کنند.

میثم لطیفی در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رئیس جمهور می‌توانند با به گستردگی وظایف و عضویت‌شان در شوراها و کمیسیون‌های مختلف، به‌منظور افزایش سرعت و دقت در ایفای امور محوله، بخشی از وظایف قابل واگذاری خود را به‌صورت مشروط به یکی از معاونان یا مقامات همترازشان با عنوان "جانشین" تفویض کنند.

در این بخشنامه تصریح شده «در هر وزارتخانه یا سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور، صرفاً یک جانشین می‌تواند منصوب شود» و «تفویض اختیارات، موجب سلب مسئولیت مقام تفویض کننده نخواهد بود».

همچنین تأکید شده که «در اجرای این بخشنامه، هر گونه توسعه تشکیلاتی ممنوع است و پُست سازمانی شخص جانشین باید به‌صورت ترکیبی و با نام در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی ثبت شود».

در بند دیگری از بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: «ابلاغ جانشینی به‌صورت زمان‌دار و با تعیین دقیق مسئولیت‌ها و اختیارات صادر شده و متن ابلاغیه در صفحه اصلی درگاه‌های اطلاع‌رسانی مربوط منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد» و «استفاده از عنوان جانشین و پُست‌های ترکیبی در مکاتبات و مناسبات اداری، صرفاً در امور مربوط به این تفویض اختیار مجاز است».

این بخشنامه در عین حال تصریح دارد «مواردی از قبیل عضویت در هیأت دولت و کمیسیون‌های مربوط و آن‌دسته از شوراها، مجامع، هیأت‌ها و... که به موجب قوانین و مقررات برای شخص وزیر یا رؤسای این سازمان‌ها تعیین شده است، قابل تفویض نمی‌باشد».

در تبصره مندرج در این بخشنامه که بیست و چهارم فروردین ماه جاری ابلاغ شده نیز آمده است: «در صورت ضرورت و با رعایت بند (ج) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌منظور هماهنگی امور مدیریتی توسط بالاترین مقام واحدهای استانی دستگاه‌های اجرایی وابسته به یک وزارتخانه، استفاده از واژه "جانشین" برای این فرد در استان از طریق ابلاغ مقام وزیر بلامانع است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر