کد خبر: 130402
A

آمبولانس خصوصی چیست و مناسب چه کسانی است؟

معمولا در مواردی جابجایی و یا انتقال بیماران، با مشکل روبرو می شود. استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی، یک گزینه بسیار ایمن و راحت است.

آمبولانس خصوصی چیست و مناسب چه کسانی است؟

دیده‎‌بان ایران- معمولا در مواردی جابجایی و یا انتقال بیماران، با مشکل روبرو می شود. استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی، یک گزینه بسیار ایمن و راحت است. با کمک آمبولانس و یا اورژانس خصوصی می توان بیماران خود را از خانه به مرکز درمانی و یا بالعکس منتقل کرد. استفاده از اورژانس های خصوصی دارای مزایای بسیار زیادی است. همچنین دیگر جای نگرانی وجود ندارد و جان بیمار شما حفظ خواهد شد. طرح پیاده سازی آمبولانس های خصوصی در سطح شهر، کار بسیاری از افراد و خانواده بیماران را راحت کرده است. همچنین این موضوع مورد استقبال و محبوبیت بسیاری قرار گرفته است.

 

خدمات آمبولانس خصوصی مناسب چه کسانی است:

به طور کلی همه افراد و بیماران می توانند از خدمات اورژانس خصوصی استفاده کنند. در واقع هیچ محدودیتی برای استفاده از این خدمات درمانی وجود ندارد. اما این موضوع برای برخی از بیماران و افراد بسیار ویژه و حائز اهمیت است. به دلایل مختلفی اهمیت استفاده از خدمات اورژانس خصوصی برای آنها پر رنگ تر می شود. موارد زیر برخی از شرایط و افرادی هستند؛ که کاندیدای مناسب تری برای استفاده از این خدمات می باشند:

  • افرادی که در مناطق شلوغ و پر جمعیت زندگی می کنند؛ یکی از کاندیدای مناسب برای استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی هستند. در مناطق پر جمعیت، معمولا ارائه خدمات درمانی دشوار تر است. خصوصا تعداد آمبولانس ها برای انتقال بیماران به مراکز درمانی کمتر است. اما می توان با درخواست آمبولانس های خصوصی از نزدیک ترین مرکز درمانی و بیمارستان، از این قاعده مستثنی شد.

 

1

 

  • دسته دیگر بیماران مسن و ناتوان هستند. این بیماران می توانند با درخواست آمبولانس خصوصی از نزدیک ترین مرکز درمانی خود، سریعا به بیمارستان منتقل شوند. این افراد به علت عدم توانایی در مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی به این آمبولانس ها و خدمات آنها نیاز دارند. در طی مسیر تمامی مراقبت های لازم برای آنها انجام می شود.

  • بیماران شهرستانی که لازم است به بیمارستان های مجهز در مسیری طولانی تر انتقال یابند؛ می توانند از اورژانس خصوصی استفاده کنند. آمبولانس های خصوصی با داشتن امکانات و خدمات درمانی مناسب تر و ویژه تر یک گزینه بسیار خوب برای این افراد هستند. در طول مسیر مراقبت های لازم از بیماران به عمل می آید و درمان و مراقبت از آنها تا رسیدن به بیمارستان مورد نظر قطع نمی شود.

  • خانم های باردار و در حال وضع حمل، می توانند به صورت اورژانسی از آمبولانس های خصوصی استفاده کنند. اگر افراد خانواده شرایط انتقال خانم به بیمارستان را ندارند، این آمبولانس ها گزینه بسیار خوبی هستند. در طول مسیر تا رسیدن به بیمارستان، اقدامات لازم برای حفظ سلامتی و جان مادر و فرزند انجام می شود. همچنین انتقال خانم با این آمبولانس ها، بسیار ایمن است. چرا که به علت طراحی مناسب، تکان خوردن ها بسیار کمتر است و زمان با ماندن در ترافیک به هدر نخواهد رفت. به طور کلی این آمبولانس ها برای بیماران اورژانسی بسیار مناسب هستند.

  • یکی از ویژه ترین کاندیده هایی که می توانند از اورژانس خصوصی استفاده کنند، افراد بدون همراه هستند. در خدمات آمبولانس های خصوصی، می توان همراه نیز درخواست کرد. وجود یک همراه برای بیمار و انتقال او به بیمارستان لازم است. این امر با استفاده از این خدمات، امکان پذیر خواهد بود.

 

2

 

آیا آمبولانس‌ های خصوصی تهران بیمار کرونا را می‌توانند جابجا کنند؟

ریاست محترم اورژانس کشور در راستای بهبود عملکرد آمبولانس های خصوصی  و کمک به بیماران اجازه جابجایی بیماران کرونا با دستور العمل های خاص صادر کرده اند. و همانطور که در بالا اشاره شد این نوع آمبولانسها باید بعد از انجام ماموریت حتما ضدعفونی شوند همه تجهیزات در تماس با بیمار باید یکبار مصرف بوده و ترجیحا نباید بیمار غیر کرونایی را با این نوع آمبولانس جابجا کرد.

مراکز آمبولانس خصوصی می‌تواند بیماران بدحال را جابجا کند؟

خیر در این شرایط باید با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت که نزدیکترین آمبولانس را به موقعیت اعزام کند و در جهت نجات جان بیمار اقدامات لازم را انجام رسانند.

مراکز آمبولانس خصوصی در تهران می‌تواند بیماران بین بیمارستانی را با دستور پزشک و پذیرش مستقیم جابجا کند. انتقال بیماران با وخامت حال وکاهش هوشیاری وگاهی مشکلات قلبی وریوی بسیار سخت می‌‌باشد و حتما باید با آمبولانس تیپ B  جابجا شوند که تجهیزات آمبولانس‌ها کامل باشد. و باید حتما همراه این آمبولانسها پرستاران  CCU-ICU باشند که بتوانند حین انتقال، بیماران را بدون هیچ مشکلی به مقصد رسانند.

 

3

 

علت و مزایای استفاده از آمبولانس های خصوصی:

استفاده از آمبولانس خصوصی نسبت به سایر روش های انتقال بیمار، بسیار پیشنهاد می شود. با استفاده بیمار شما از این آمبولانس، مزایای بسیاری شامل او می شود؛ که حفظ جان و سلامتی وی یکی از این مزایا می باشد. موارد زیر برخی از مزایای استفاده از آمبولانس و اورژانس های خصوصی است؛ که محبوب بسیاری از بیماران و خانواده های آنها می باشد:

  • سرعت بالا: اورژانس خصوصی دارای سرعت بسیار بالایی است. یکی از عناصر ویژه ای که این آمبولانس ها را متمایز می کند، سرعت بالا در ارائه خدمات و انتقال بیمار می باشد. در موارد پزشکی و اورژانسی، سرعت از مهم ترین فاکتور ها برای حفظ جان بیمار می باشد. این آمبولانس ها دارای سرعت بالایی در انتقال بیمار و ارائه خدمات درمانی هستند.

  • دارای امکانات کامل و ویژه: از دیگر مزایای این آمبولانس ها، امکانات کامل آنها می باشد. این آمبولانس ها هر گونه امکانات دارویی، تنفسی، احیا، حفظ شرایط پایدار بیمار، اعلام هشدار و علائم هوشیاری بیمار را دارند. تجهیزات آنها برای رخ دادن هر گونه اتفاق غیر قابل پیش بینی، کامل و مهیا است.

  • وجود یک کادر درمان مجرب و دقیق: در آمبولانس خصوصی، یک کادر درمانی و مراقبتی مجرب و دقیق همراه بیمار خواهد بود. حتی شما می توانید از مرکز درمانی مرتبط، کادر درمان متناسب با بیمار خود را درخواست کنید. این کادر می تواند شامل پرستارها، مراقبین سلامت، کادر پزشکی متخصص و ... باشند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر