کد خبر: 130419
A

تغییرات جذاب و جدید تلگرام/ صداهای دلخواه خود را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید

در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید صداهای دلخواه خود را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید، مدت زمان بی‌صدا بودن چت‌ها یا تاریخ حذف پیام‌ها را انتخاب کرده و با بات‌های جدید تلگرام به سرویس‌های مختلف و پیشرفته‌ای دسترسی داشته باشید.

تغییرات جذاب و جدید تلگرام/ صداهای دلخواه خود را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید صداهای دلخواه خود را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید، مدت زمان بی‌صدا بودن چت‌ها یا تاریخ حذف پیام‌ها را انتخاب کرده و با بات‌های جدید تلگرام به سرویس‌های مختلف و پیشرفته‌ای دسترسی داشته باشید. این‌ها و چند قابلیت دیگر از جمله ویژگی‌هایی هستند که در آپدیت جدید تلگرام در اختیار کاربران قرار داده شده‌اند.

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

صدای سفارشی برای نوتیفیکیشن‌ها

تلگرام حالا به شما اجازه می‌دهد تا هر صدایی را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید. اگر بخواهید می‌توانید فایل‌های صوتی خود را در بخش تنظیمات نوتیفیکیشن آپلود کنید، یا فایل‌ها و ویس‌هایی را که برایتان می‌فرستند، به‌طور مستقیم از طریق منوی تلگرام به عنوان صدای نوتیفیکیشن ذخیره کنید.

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

برای دسترسی به این صداها کافی است به مسیر Settings > Notifications and Sounds بروید. از آن‌جا حتی می‌توانید برای هر چت یا گروه یک صدای نوتیفیکیشن مجزا تعریف کنید. فقط به یاد داشته باشید که مدت زمان صداها باید کمتر از 5 ثانیه و حجم آن‌ها 300 کیلوبایت باشد.

بی‌صدا کردن با مدت زمان خاص

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

کاربران تلگرام پیش‌تر می‌توانستند به‌صورت موقت چت‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده بی‌صدا کنند. ولی در این آپدیت گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار داده شده تا صدای چت‌ها را در بازه‌های زمانی بیشتری قطع کند.

منوی حذف خودکار در پروفایل

قابلیت حذف خودکار به‌صورت جداگانه برای هر چت در دسترس قرار گرفته تا محرمانگی را در گفتگوها افزایش دهد. حالا راحت‌تر می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید و در بازه‌های زمانی متفاوت‌تری – مثلا دو روز، سه هفته، چهار ماه و غیره – از این ویژگی استفاده کنید.

نمایش ریپلای در پیام‌های فورواردی

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

پیش‌تر با فوروارد پیام‌ها، در صورت وجود ریپلای نمی‌توانستید ببینید که کدام پیام در پاسخ کدام حرف زده شده است. اما حالا در این به‌روزرسانی امکان مشاهده ریپلای‌ها حتی در پیام‌های فورواردی هم وجود دارد تا هدف هر پیام به درستی مشخص باشد.

انقلابی در بات‌ها

تلگرام در این نسخه ابزارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان بات‌ها قرار می‌دهد تا با جاوا اسکریپت امکان خلق رابط‌های جدید را داشته باشند. این شرکت مدعی است که بات‌ها با این ویژگی می‌توانند به‌طور کامل جایگزین وب‌سایت‌ها شوند.

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

توسعه‌دهندگان می‌توانند این رابط‌ها را با تم شخصی کاربر هماهنگ کنند و به برنامه خود اجازه دهند تا مثلا زمانی که بین حالت روز و شب جابه‌جا می‌شود، رابط بات تغییر پیدا کند.

پیکربندی آنی بات‌های مدیر

بات‌های تلگرام می‌توانند وظایفی مثل مدیریت چت‌ها را برعهده بگیرند و کارهای نسبتا ساده‌تر را انجام دهند. این نسخه اجازه می‌دهد بات‌ها را به‌طور مستقیم از طریق پروفایل خود بات به گروه‌ها یا چت‌ها اضافه کنید و خیلی سریع مجوزهای آن‌ها را تنظیم نمایید.

بهبود ترجمه در تلگرام iOS

قابلیت ترجمه داخلی تلگرام در iOS بهبود پیدا کرده تا ترجمه‌های بهتری را با پشتیبانی از چند زبان جدید از جمله اوکراینی انجام دهد. نسخه iOS همچنین حالا امکان ترجمه زبان‌های موجود در نسخه اندروید را پیدا کرده است.

برای فعال‌سازی قابلیت ترجمه به مسیر Settings > Language بروید و دکمه Translate را به منوی پیام‌ها اضافه کنید.

بهبود تصویر در تصویر در تلگرام اندروید

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

همه ویدیوهای تلگرام در نسخه موبایل در حالت تصویر در تصویر قابل مشاهده هستند. این به‌روزرسانی پنجره پلیر نسخه اندروید را بهبود می‌بخشد. برای مثال، حالا می‌توانید با پینچ کردن اندازه پنجره را تغییر دهید، با لمس گزینه X پنجره را ببندید و از طراحی جدید و گردتر این رابط لذت ببرید.

انیمیشن‌های جدید تلگرام

رابط تغییر شماره تلفن در بخش تنظیمات با انیمیشن جدیدی تغییر کرده است. تلگرام تاکید می‌کند که به‌روز نگه داشتن شماره تلفن ضروری است، چون همیشه امکان ارسال کد ورود به شماره تلفن وجود دارد و دسترسی به اکانت شما را فراهم می‌کند. در صورتی که شماره خود را در اختیار نداشته باشید، امنیت اکانت شما به خطر می‌افتد.

افزایش ایموجی‌های متحرک

در این نسخه ایموجی برخی از غذاها متحرک شده است:

تلگرام با تغییرات جدیدش انقلاب به پا کرد

 

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر