کد خبر: 130459
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۵۸؛

اعلام حمایت حافظ اسد رئیس جمهور سوریه از انقلاب ایران

بررسی سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان در روز ۲۹ فروردین ۱۳۵۸

اعلام حمایت حافظ اسد رئیس جمهور سوریه از انقلاب ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید‌. اگر آیندگان تیتر اولش را به مصاحبه مطبوعاتی دکتر کریم سنجابی وزیر مستعفی خارجه اختصاص داده که در آن از دلایلش برای استعفا گفته است، کیهان از اسرار شبکه جاسوسی ساواک و سیا در خاورمیانه تیتر زده و در خبری دیگر از تیرباران ۶ عامل کشتار ۱۷ شهریور تهران داده است. اما اطلاعات دیگر روزنامه مورد اشاره امروز ما از رژه باشکوه روز ارتش نوشته و پیام آیت الله طالقانی در مورد حوادث جاری را برجسته کرده است. خبر پشتیبانی حافظ اسد رئیس جمهور سوریه از انقلاب ایران در صفحه آخر روزنامه آیندگان منتشر شده است که برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم.

IMG_20220418_074158_357

تهران - خبرگزاری پارس: 

دکتر احمد اسکندر احمد وزیر اطلاعات جمهوری عربی سوریه در گفتگویی با خبرگزاری پارس اعلام کرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فصل تازه ای در روابط اعراب و ایران گشوده است. وی گفت هدف اساسی دیدار از ایران تسلیم‌ نامه پرزیدنت حافظ اسد به امام خمینی و مشورت و تبادل نظر با اعضای دولت انقلاب اسلامی بود. وی گفت در مراجعت به سوریه حامل سلام و درودهای امام خمینی و ستایش ایشان از پرزیدنت حافظ اسد بخاطر کمک و پشتیبانی مستمر رئیس جمهوری سوریه از انقلاب ایران از همان آغاز هستم. 

IMG_20220418_074203_390

وی افزود: امام خمینی از دعوت پرزیدنت حافظ اسد برای سفر به سوریه هنگامی که در پاریس اقامت داشتد تشکر کردند و گفتند خوشحال میشوم که پرزیدنت حافظ اسد هر زمان که مایل باشند از ایران دیدن کند.

IMG_20220418_074206_710اسد اضافه کرد جمهوری عربی سوریه از انقلاب ایران پشتیبانی می کند و خواستار پیروزی و تثبیت آن است زیرا موقعیت انقلاب ایران تائید بزرگی برای مساله عادلانه اعراب، مساله فلسطین و آزادی کلیه سرزمین های اشغال شده عربی خواهد بود. به عقیده من با پیروزی انقلاب ایران عصر تازه ای در روابط میان دو ملت عرب و ایران آغاز شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر