کد خبر: 130517
A
اختصاصی دیده بان ایران

شهرداری اراک ورودی موزه مطبوعات استان مرکزی را مسدود کرد +عکس

شهرداری اراک ورودی موزه مطبوعات استان مرکزی را مسدود کرد.مجید نیک عهد مدیرخانه مطبوعات استان مرکزی در گفتگو با دیدبان ایران گفت : کج سلیقگی شورای ششم و شهرداری باعث شد مکانی را که در شورای قبل جهت ایجاد موزه مطبوعات اختصاص یابد تخریب شود .

شهرداری اراک ورودی موزه مطبوعات استان مرکزی را مسدود کرد  +عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهرداری اراک ورودی موزه مطبوعات استان مرکزی را مسدود کرد.مجید نیک عهد مدیرخانه مطبوعات استان مرکزی در گفتگو با دیدبان ایران گفت : کج سلیقگی شورای ششم و شهرداری باعث شد مکانی را که در شورای قبل جهت ایجاد موزه مطبوعات اختصاص یابد تخریب شود . 

نیک عهد افزود :در شورای دوره پنجم با درخواست خانه مطبوعات استان مرکزی مکان پناهگاه سابق واقع در پیاده راه امیرکبیر به منظور ایجاد موزه مطبوعات اختصاص یابد تا ضمن حفظ تنها یادگار دوران دفاع مقدس در مرکز شهر اراک ، استان نیز از موزه مطبوعات برخودار شود و در این خصوص طبق مصوبه شورای اسلامی دوره قبل ، شهرداری اراک نیز موظف گردیده بود این مکان را بعد از رفع مشکلات موجود در اختیار خانه مطبوعات استان مرکزی قرار دهد ولی متأسفانه برخوردهای سیاسی و غیرفرهنگی در شورای شهر اراک باعث شد این مکان تعطیل گردد و با موزاییک کردن روی آن به کل در زیر خیابان مدفون شود . 

نیک عهد یادآور شد : در دوره جدید شورا علیرغم مکاتبات انجام شده با شهردار و شورای اسلامی شهر اراک نه تنها این موضوع را پیگیری نکردند حتی پاسخ نامه های ارائه شده را نیز ندادند . 

photo_2022-04-18_18-52-03

مدیرخانه مطبوعات استان مرکزی گفت : این مکان به این جهت انختاب شده بود که تنها یادمان باقیمانده از زمان دفاع مقدس در مرکز شهر اراک بود که می شد با ایجاد موزه مطبوعات در آنجا هم این مکان را به عنوان یادمان دفاع مقدس حفظ نمود و هم استان مرکزی را به عنوان خاستگاه مطبوعات در کشور معرفی نمود که متأسفانه کج سلیقگی ها و نگاههای تنگ نظرانه سیاسی مانع این مهم گردید . 

وی در پایان یادآور شد : متاسفانه در شورا و شهرداری در دوره جدید نگاه توسعه فرهنگی به مقوله های شهری و همچنین مطبوعات و رسانه های استان وجود ندارد ./ سایت دیده بان ایران

photo_2022-04-18_18-53-30

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر