کد خبر: 130683
A

حسن نوروزی: با واردات محدود خودرو می توانیم خودروسازان را «ادب» کنیم

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از وضعیت بازار خودرو در کشور، گفت: ما در این حوزه هر چقدر با احتکار مبارزه کنیم فایده‌ای ندارد، مگر اینکه فضای رقابت در خودروسازی ایجاد شود.

حسن نوروزی: با واردات محدود خودرو می توانیم خودروسازان را «ادب» کنیم

به گزارش دیده بان ایران، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار نابسمان خودرو اظهار داشت: مجلس برای در هم شکستن قدرت انحصار خودروسازی ها، در بودجه امسال واردات 70 هزار خودروی هیبریدی و برقی را دیده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر صحنه رقابت زیاد شود کیفیت محصولات داخلی هم ارتقاء پیدا می کند، افزود: اگر بتوانیم خودروهای خارجی را در حد محدود وارد کنیم، به نظر می رسد خودروسازان داخلی و دولتی که همیشه به عنوان یک فرزند دارای لطافت و خودنمایی خاص خودشان هستند و به نوعی با استبداد در قیمت ها به مردم ظلم کردند، ادب می شوند.

نوروزی تصریح کرد: هر چقدر با احتکار مبارزه کنیم فایده ای ندارد مگر اینکه درب رقابت را باز کنیم؛ همیشه در بحث تقویت کالای داخلی یک اشتباهاتی داریم که به واسطه آن مردم را از واردات خودرو محروم می کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان با بیان اینکه نباید به سرمایه ملی ضربه زد، گفت: نمی خواهیم بگوییم صد در صد اما باید به صورت محدود واردات خودرو صورت بگیرد تا خودروسازان داخلی بدانند رقیب دارند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر