کد خبر: 130752
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

سرلشگر ولی الله قره نی چگونه ترور شد؟

بررسی گزارش های دو روزنامه مهم عصر کشور یعنی اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل، دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸

 سرلشگر ولی الله قره نی چگونه ترور شد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ صفحه اول دو روزنامه مهم عصر کشور یعنی اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. چاپ دوم اطلاعات امروز تیتر اولش را به ترور سرلشگر قره نی اختصاص داده است و خبر از انتشار اولین سری تمبرهای انقلاب را می دهد. اطلاعات همچنین از سوءاستفاده در سازمان اوقاف در رژیم سابق خبر داده و اینکه پول زائران خرج ساواک می شد! اما کیهان در همان چاپ نخست خبر سوءقصد به قره نی را در یکی از سوتیترهای خود انتشار داده، اما تیتر اولش را به نقل قول رئیس ستاد ارتش اختصاص داده که از ترک مخاصمه طرفین در جنگ نقده خبر داده است. کیهان در تیترهایی دیگر از صدور حکم جلب غلامرضا پهلوی نوشته و همچنین از حذف شرط سنی برای شرکت در کنکور سراسری خبر داده است. 

IMG_20220423_082217_043

دیدبان تاریخ امروز ما اختصاص دارد به خبر اولیه کیهان از سوءقصد به جان سرلشگر قره نی و اعلامیه گروهک تروریستی فرقان در این زمینه؛

حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز دو مهاجم سرلشکر قره نی، نخستین رئیس ستاد ارتش انقلاب  را در درون منزل شخصی‌اش به گلوله بستند. در این حادثه کارگر شیشه‌بر که در منزل ایشان مشغول به کار بود نیز زخمی شد. مجروحان را بلافاصله به بیمارستان مهر منتقل کردند. اما معالجات در مورد سرلشکر قر‌نی موثر واقع نشد و وی ساعت ۱۲ ظهر درگذشت. اما جراحت کارگر عمیق نبود.

یک گروه مخفی به نام «فرقان» با پخش اعلامیه‌، ترور سرلشکر قر‌نی را به عهده گرفت؛

 اعلامیه فرقان که در محل حادثه پیدا شد بدین شرح بود

سنلقی فی قلوب الّذین کفروا الرّعب بما أشرکوا بالله ما لم ینزّل به سلطاناً و مأواهم النّار و بئس مثوی الظّالمین.

به زودی در دل‌های کافران آن ترس را به خاطر آن‌چه به خداوند شرک آوردند، چیزی که بدان برهانی فرو نفرستاده است می‌اندازم و پناهگاه آن‌ها آتش است. و جایگاه ستمگران زشت و بد خواهد بود.

IMG_20220423_082220_172

از آن‌جا که خیانت سرلشکر محمدولی قره نی در دوران حکومت پهلوی برای خلق مسلمان ایران روشن و آشکار است و امروز این خیانت‌پرهیزی آخوندیسم تبهکار به صورت کشتار خلق بی‌گناه کردستان مشاهده گشت. لذا اعدام انقلابی نامبرده انجام پذیرفت.

در ضمن برای اطلاع بیش‌تر نشریه فرقان شماره آینده را بخوانید. فرقان

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر