کد خبر: 130759
A

هزینه سفر یک خانواده ۴ نفره به کربلا ۴۰ میلیون تومان

بعد از ۲ سال وقفه در اعزام زائران به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، زائران با چالش قیمت‌های نجومی مواجه شده‌اند و یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه‌های فعلی را ندارند. به عبارت دیگر هزینه بلیت برای یک خانواده ۴ نفره بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان آب میخورد!

هزینه سفر یک خانواده ۴ نفره به کربلا ۴۰ میلیون تومان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از ۲ سال وقفه در اعزام زائران به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، زائران با چالش قیمت‌های نجومی مواجه شده‌اند و یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می دهد بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه های فعلی را ندارند.

اگر هزینه بلیت رفت و برگشت سفر به عتبات عالیات در سال های 98 و 99 را در ایام پرازدحامی مانند اربعین که حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان میشد، نادیده بگیریم و فقط روزهای کرونایی را در نظر بگیریم، یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می دهد بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت هزینه های فعلی را ندارند!

قیمت‌‌های سرسام آور بلیت سفر به عتبات عراق

در سال 1400 هزینه بلیت انفرادی سفر به عتبات عالیات در ایام عادی حدود 3 میلیون تومان و در مناسبتی مانند اربعین حسینی حدود 5 میلیون تومان بود اما از زمان آغاز اعزام کاروان‌های رسمی که زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند، این هزینه افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که حداقل قیمت بلیت رفت و برگشت برای تهران به نجف از 5 میلیون تومان آغاز می‌شود و به حدود 9 تا 10 میلیون تومان نیز می‌رسد.

به عبارت دیگر هزینه بلیت برای یک خانواده 4 نفره بین 20 تا 40 میلیون تومان آب میخورد! در حالی که با قیمت سال گذشته ( که البته آن هم نسبت به سال‌های 98 و 99 افزایش زیادی داشته)، هزینه تمام شده بلیت آن هم در مناسبت‌ها یا روزهای پرازدحام 20 میلیون تومان بود.

تشرف زائران به عتبات با کاروان‌های رسمی و قانونی نیز برای 7 شب و 8 روز از 7 میلیون تا 9 میلیون و 500 هزار تومان متغییر است که تفاوت آن در کیفیت هتل هاست بنابراین سفر به عتبات برای یک خانواده 4 نفره بین 28 تا 38 میلیون تومان هزینه در بر دارد اما آیا پرداخت این هزینه برای همه اقشار امکانپذیر است؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر