کد خبر: 130780
A

کی‌یف: نیروهای روس در حال حمله به آخرین پایگاه دفاعی اوکراین در ماریوپل هستند

یکی از مشاوران دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید که نیرو‌های روس در حال حمله به کارخانه فولاد ماریوپل به‌عنوان آخرین پایگاه دفاعی نیرو‌های اوکراینی در این شهر بندری استراتژیک است. مقامات اوکراینی تخمین می‌زنند که حدود دو هزار سرباز در داخل کارخانه باشند و حدود هزار نفر نیز در تونل‌های زیرزمینی این تاسیسات پناه گرفته باشند.

کی‌یف: نیروهای روس در حال حمله به آخرین پایگاه دفاعی اوکراین در ماریوپل هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز: یکی از مشاوران دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید که نیروهای روس در حال حمله به کارخانه فولاد ماریوپل به‌عنوان آخرین پایگاه دفاعی نیروهای اوکراینی در این شهر بندری استراتژیک است.

اولکسی آرستوویچ، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز شنبه در یک جلسه توجیهی گفت که نیروهای روس حملات هوایی به آزوفستال را از گرفته و در تلاش برای یورش به آن هستند.

وی افزود: «دشمن در تلاش است تا مقاومت مدافعان ماریوپل را در منطقه آزوفستال به طور کامل سرکوب کند.»

سخنان آرستوویچ در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گزارشی به ولادیمیر پوتین گفت که کل ماریوپل به استثنای آزوفستال از سوی روس‌ها گرفته شده است. وزیر دفاع روسیه از واژه «آزادسازی» استفاده کرد.

پوتین به ارتش روسیه دستور داد تا به کارخانه فولاد حمله نکنند و در عوض آن را محاصره کنند.

مقامات اوکراینی تخمین می‌زنند که حدود دو هزار سرباز در داخل کارخانه باشند و حدود هزار نفر نیز در تونل‌های زیرزمینی این تاسیسات پناه گرفته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر