کد خبر: 130781
A

آب نرسید، گندم اصفهان خوراک دام شد

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: متاسفانه اکنون بخشی از اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان به دلیل نرسیدن آب به آنها از بین رفته است و گندم این اراضی خوراک دام و گوسفند شده است.

آب نرسید، گندم اصفهان خوراک دام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین محمدرضایی  درباره اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان نسبت به نرسیدن آب به اراضی آنها، اظهار کرد: از زمانی که آب زاینده‌رود در نوبت سوم برای کشاورزان باز شد، دو تا سه روز آب در دریچه‌های آبیاری کشاورزان به دلیل کمبود آب قابل توزیع نبود و حجم آب بسیار پایین بود.

وی افزود: اگرچه به مرور این شرایط بهتر شد، اما متاسفانه در انتهای شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری کشاورزان با کمبود آب مواجه شده‌اند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه امروز با حضور فرماندار اصفهان و برخی مسئولان آب منطقه‌ای و میرآب زاینده رود بازدیدی از شرق اصفهان انجام شد، گفت: در این بازدید مشخص شد که متاسفانه بخشی از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم در شرق اصفهان تشنه و هنوز آبی به آنها نرسیده است.

وی ادامه داد: اگر جریان زاینده‌رود حداقل دو روز دیگر ادامه یابد و حداقل تا هفتم اردیبهشت آب از سد جاری باشد، اندکی جبران حجم پایین جریان آب در این نوبت را می‌کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر