کد خبر: 130784
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

آغاز ممنوعیت پخش ترانه با صدای زنان از رادیو - تلویزیون ملی ایران

بررسی روزنامه های کیهان و آیندگان در ۴۳ سال قبل سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۵۸

آغاز ممنوعیت پخش ترانه با صدای زنان از رادیو - تلویزیون ملی ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول دو روزنامه کیهان و آیندگان در ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ به ترور سرلشگر قره نی و حواشی این رویداد اختصاص دارد.

 راهپیمایی بزرگ‌ مردم تبریز به طرفداری از آیت الله شریعتمداری با فراخوان حزب جمهوری خلق مسلمان در پی انتشار یادداشتی به قلم شیخ صادق خلخالی در روزنامه اطلاعات دو روز قبل، و اهانت وی به این مرجع تقلید - که البته خلخالی اعلام کرد این یادداشت را ننوشته بود و به نام وی منتشر کرده اند- در هر دو روزنامه چاپ صبح و عصر کشور بازتاب یافته است. 

IMG_20220424_074350_095

آیندگان همچنین از مهلت پنج روزه صادق قطب زاده به کارمندان ساواکی رادیو تلویزیون ملی جهت استعفا اشاره کرده و از ورود عبدالسلام جلود مرد شماره دو لیبی به کشور خبر داده است.

اما خبری کوتاه و اختصاصی در روزنامه آیندگان منتشر شده و آن آغاز ممنوعیت پخش ترانه با صدای زنان از رادیو تلویزیون ملی اشاره دارد که متن کامل این گزارش را می خوانیم.

IMG_20220424_073954_321

 

سرانجام قطعی شد!  زنان نه تنها در هیچیک از برنامه های تولیدی تلویزیون نخواهند بود صدایشان نیز در هیچ ترانه ای شنیده نخواهد شد. 

پیش از این - با رفتن قطب زاده به تلویزیون- تنها یکبار ترانه ای با صدای الهه از رادیو پخش شد و بعد قرار شد از خوانندگان فقط صدای گلچین، شجریان و پریسا پخش شود و بس.

محافل پنهان خبر می دهند دیروز پس از بازگشت مسئول موسیقی رادیو از قم روشن شد که پریسا نیز از این فهرست حذف شده است و بنابراین دیگر ترانه ای با صدای زنان از رادیو- تلویزیون پخش نخواهد شد. 

IMG_20220424_074352_770

این‌ محافل گفتند مکری که به عنوان مسئول موسیقی در سازمان رادیو - تلویزیون منصوب شد - همان سمتی که هوشنگ‌ابتهاج قبلا داشت - پیش از این دوموومان یکی از دو سمفونی بتهوون را نیز غیرقابل پخش دانسته بود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر