کد خبر: 130807
A

رئیس صداوسیما کاهش مخاطبان تلویزیون را تأیید کرد

روسای صداوسیما در ادوار مختلف بی تردید شهادت می دهند که برنامه ۹۰ در طول سال های متمادی، از موفق ترین گزینه های سازمان بود و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می کشاند

رئیس صداوسیما کاهش مخاطبان تلویزیون را تأیید کرد

به گزارش دیده بان ایران، رئیس صداوسیما در دیدار با تعدادی از هنرمندان، کاهش مخاطبان تلویزیون را تایید کرد. پیمان جبلی گفت: همه باید خود را در برابر کاهش علاقه مخاطبان به صداوسیما مسئول بدانیم. همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه‌مان مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.

آنچه رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید، بعضا با آنچه به عنوان برخی نظرسنجی‌ها می‌بینیم تفاوت دارد. اتفاق مثبت این است که پیمان جبلی این کاهش میزان مخاطب را متوجه شده اما سوالی که او با هنرمندان دعوت شده به مراسم در میان گذاشته کمی عجیب است. پاسخ این سوال در دل عملکرد مدیران سازمان مستتر است و به سادگی می‌شود علل و عوامل آن را کشف کرد.

صداوسیما در این دوران حاکمیت فضای مجازی و دست به دست شدن خبرها در چند ثانیه و بازتاب گسترده آن، مسلما در کار خبری عقب می‌افتد. صدها دلیل دیگر هم برای این پسرفت وجود دارد که شرح و تفصیل آن در این مجال اندک نمی‌گنجد؛ بنابراین صداوسیما چاره ای ندارد؛ مگر اینکه به «برنامه سازی» روی بیاورد. اما حاصل کار تا اینجا چه بوده؟

ساده است؛ حذف پرمخاطب ترین برنامه تاریخ تلویزیون ایران؛ برنامه ای که در نوع خودش به یک برند تبدیل شده بود اما شبکه ۳ در اقدامی سوال برانگیز که هرگز دلایل آن بر افکار عمومی مشخص نشد، هم این برنامه و هم مجری اش را از صحنه حذف کرد.

روسای صداوسیما در ادوار مختلف بی تردید شهادت می‌دهند که برنامه ۹۰ در طول سال‌های متمادی، از موفق ترین گزینه‌های سازمان بود و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می‌کشاند اما این روند اشتباه به طرق دیگری هم ادامه پیدا کرده؛ چه در خصوص برنامه‌هایی مانند کتاب باز یا نادیده گرفتن مجریانی مانند سروش صحت و...

عصر جدید، خندوانه و ده‌ها برنامه دیگر با حمایت صریح سازمان و مدیران شبکه‌های مختلف، روی آنتن هستند؛ هیچ کس هم سودای حذف چنین برنامه‌هایی را ندارد اما اگر ۹۰ همچنان فرصت پخش پیدا می‌کرد بازی به طور کلی عوض می‌شد. وقتی فردوسی پور به پشت صحنه فوتبال ۱۲۰ تبعید می‌شود، معلوم است که سازمان به بخشی از مخاطبانش بی اعتنایی کرده و بدتر از همه اینکه، هیچ پاسخی هم به طیف وسیع بینندگانش که دوشنبه شب‌ها برای پخش این برنامه لحظه شماری می‌کردند نداده است.

منبع: خبرورزشی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر