کد خبر: 130808
A

وزیر بهداشت: آشنایی با قرآن می تواند آینده کشور را تضمین کند

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: «آشنایی با قرآن می تواند آینده کشور را تضمین کند و عمل به آن خیلی از مشکلات جامعه، از گران فروشی ها و تا احتکارها برطرف می شود و نمایشگاه های قرآن مقدمه ای بر آغاز حل مشکلات و معضلات در جامعه است»

وزیر بهداشت: آشنایی با قرآن می تواند آینده کشور را تضمین کند

به گزارش دیده بان ایران؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که بعد از دو سال فشار و محدودیت های کرونا، مردم توانستند به نمایشگاه قرآن بیایند و از فضای معنوی آن بهره مند شوند؛ نمایشگاهی که از نظر فرهنگی نه تنها در کشور، بلکه در دنیا بی نظیر است.

بیش از گذشته به رویدادهای فرهنگی قرآنی نیاز داریم

وزیر بهداشت و درمان گفت: جامعه ما این روزها بیش از گذشته به برگزاری رویدادهای فرهنگی، معنوی و قرآنی نیاز دارد. همه فعالیت های ما در هر جای و جایگاهی باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

«آشنایی با قرآن می تواند آینده کشور را تضمین کند و عمل به آن خیلی از مشکلات جامعه، از گران فروشی ها و تا احتکارها برطرف می شود و نمایشگاه های قرآن مقدمه ای بر آغاز حل مشکلات و معضلات در جامعه است»

استفاده از فناوری های جدید در نمایشگاه های قرآنی

وریر بهداشت با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن تصریح کرد: مردم از این نمایشگاه به خوبی استقبال کردند و باید از دانش و فناوری های جدید نمایشگاه های قرآنی هم استفاده شود.

عین اللهی درباره فعالیت های قرآنی وزارت بهداشت توضیح داد: از هفت ماه پیش که کار را به صورت جدی شروع کردیم، کانون های قرآن در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده اند. مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد که همواره مورد استقبال اساتید و دانشجویان بوده است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و شخصیت های فرهنگی در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

نمایشگاه امسال در ۴۰ هزار متر مربع و در ۴۵ بخش تشکیل شده است. این نمایشگاه با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» به فرهنگ امید و آرامش قرآنی می پردازد و با همکاری نهادها و موسسات بیش از ۸۰ نوآوری و خلاقیت در نمایشگاه امسال ارائه می شود.

یکی از فضاهای مورد توجه در نمایشگاه امسال توجه به ابعاد قرآنی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب است که تحت عنوان امین قرآنی رهبر قرآنی به آن پرداخته می شود و بخش فرهنگ دانش بنیان و فضای سایبری و مجازی با کار جهادی دوستان لبیکی به شعار سال رهبر انقلاب است.

بخش باغ آیات برای کودکان، بخش مسجدجامعه پرداز و تمدن ساز، بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی با حضور دارندگان نشان های یک هنری صنایع دستی، بخش نشر مکتوب و دیجیتال با حضور ۱۰۰ ناشر مرتبط با قرآن و عترت، بخش نهادهای دولتی و حاکمیتی، بخش نهادها و موسسات مردمی قرآنی و بخش عفاف و حجاب از مهمترین بخش های نمایشگاه امسال است.

همچنین می توان به بخش های دانشگاهی، سفیران دعوت، آموزش های نوین و راه یافتگان اشاره کرد و علاقه مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، می توانند به شکل مجازی از این نمایشگاه بهره ببرند.

غرفه های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است. البته با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با شب‌های احیا، قرار است حدود یک تا یک و نیم ساعت زودتر غرفه های نمایشگاه به فعالیت خود پایان ‌دهند.

 
 

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر