کد خبر: 130845
A

راهنمای خرید بهترین و بصرفه ترین دوربین فیلمبرداری برای ولاگری

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شیوع پاندمی کرونا، کسب و کار ها به سمت مجازی شدن رفتن و ولاگری به یکی از ارزان ترین و پولسازترین شغل ها تبدیل شده است بطوری که ولاگر فقط باید تجهیزات مورد نیاز خود را برای شروع ضبط فیلم از خود یا اجناسی که می خواهد معرفی کند داشته باشد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شیوع پاندمی کرونا، کسب و کار ها به سمت مجازی شدن رفتن و ولاگری به یکی از ارزان ترین و پولسازترین شغل ها تبدیل شده است بطوری که ولاگر فقط باید تجهیزات مورد نیاز خود را برای شروع ضبط فیلم از خود یا اجناسی که می خواهد معرفی کند داشته باشد.

1

 حال اگر می خواهد که فیلم های خود را بصورت حرفه ای و با بالاترین کیفیت ممکن ضبط کند و تبدیل به ولاگر برند مشهور شود از تجهیزات حرفه ای مانند دوربین فیلمبرداری، میکروفون های حرفه ای و تجهیزات نورپردازی استفاده می کند و اگر بخواهد با هزینه کم استارت ولاگری را بزند از موبایل خود استفاده کند.

 حال این بستگی به خود ولاگر دارد که می خواهد تا چه حدی در این زمینه بنام باشد . چه آینده ای از این کار می خواهد.

در این مقاله به نقل از مجموعه ایران کانن به عنوان نمایندگی کانن در ایران می خواهیم به نقد و بررسی دوربین کانن M50 mark ll بپردازیم. این دوربین رتبه نخست فروش دوربین های بدون آینه را در کشور آمریکا بدست آورده است.

2

دوربین کانن M50 mark ll دارای ویژگی های منحصر به فردی برای ولاگری است و شرکت کانن طراحی و امکانات این دوربین را بیشتر برای ولاگری طراحی کرده است. این دوربین از لحاظ طراحی بسیار خوش دست و ظریف است و نسبت به دوربین های DSLR از لحاظ فیزیکی کم حجم تر است و بسیار سبک وزن ساخته شده است تا برای استفاده طولانی مدت با دست، اذیت کننده نباشد.

این دوربین داری حسگر 24 مگاپیکسلی از نوع APSC CMOS می باشد که باعث می شود بتوانیم تصاویر و فیلم ها را در ابعاد بزرگ بدون کاه کیفیت به نمایش بگذاریم.

 این دوربین دارای پردازشگر قدرتمند DIGIK 8 می باشد و از جدیدترین نسل پردازشگر کانن می باشد که بر روی دوربین های جدید دیگر این کمپانی مانند canon 90d،canon EOS R، canon EOS R5، ... استفاده شده است که به لطف این پردازشگر قدرتمند دوربین canon M50 mark ll از حساسیت ایزو 100 تا 25600 برخوردار می باشد که این عدد تا 51200 قابل ارتقاء می باشد.

( حساسیت ایزو، حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور می باشد که هر چقدر این عدد در دوربین بالاتری باشد، دوربین در شرایط کم نور تر می تواند عکس با کیفیت تری ثبت کند)

از دیگر مزایای پردازشگر DIGIK 8 در دوربین M50 mark ll، قدرت فیلمبرداری این دوربین است که در حالت FULL HD با سرعت های 30 و 60 فریم در ثانیه و در حالت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه می باشد.

همچنین دوربین canon M50 mark ll دارای قابلیت عکاسی پی در پی تا نرخ 10 فریم در هر ثانیه را دارد و این نرخ بالا از سرعت عکاسی ورزشی را کمتر در دوربینی مشاهده می کنید.

علاوه بر همه ی این امکانات، دوربین عکاسی M50 mark ll دارای سیستم قدرتمند اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF می باشد و دارای فوکوس خودکار 143 نقطه ای می باشد. این قابلیت باعث می شود تا شما در حین عکسبرداری و فیلمبرداری از سوژه های متحرک وضوح بالایی داشته باشید و امکان تشخیص چهره، لبخند را دارد.

3

از دقت بالای فوکوس دوربین M50 ll می توان به این موضوع اشاره کرد که در زمان عکاسی پرتره حتی دوربین قادر است روی چشم های سوژه فوکوس کند و وضوح بینظیری از سوژه را به شما دهد.

کاربران در این دوربین می تواند با انتخاب کردن سوژه از روی صفحه LCD، فوکوس دوربین را روی سوژه متمرکز کند تا در صورت حرکت سوژه، فوکوس دوربین قفل بماند و نیاز به فوکوس دستی نیست.

این دوربین دارای قابلیت های ارتباطی بی سیم WIFI، NFC، Bluetooth می باشد که شما با استفاده از این قابلیت ها می توانید عکس ها و فیلم هایتان را بصورت بی سیم به موبایل و دستگاه های هوشمند انتقال دهید و یا از موبایل به عنوان ریموت دوربین استفاده کنید و از طریق موبایل به مدیریت دوربین بپردازید و به عکسبرداری و یا فیلمبرداری بپردازید.

دوربین کانن M50 Mark ll از باتری قابل شارژ LP-E12 تعذیه می کند و بخاطر پردازشگر DIGIK 8 در این دوربین با هر بار شارژ قابلیت گرفتن 305 عکس یا دو ساعت ضبط ویدیؤ را دارد.

مهم ترین و منحصر ترین قابلیت دوربین کانن M50 mark ll قابلیت وب کم شدن با کیفیت بالا را دارا می باشد. قابلیت Youtube Live که در این دوربین قرار داده شده است به کاربر این امکان را می دهد تا بصورت بی سیم پخش مستقیم را در YouTube انجام دهد و به ولاگری بپردازد که بسیاری از دوربین ها دیگر این امکان را ندارند.

مجموعه ایران کانن به عنوان نمایندگی کانن در ایران فعالیت دارد و به عرضه تمامی محصولات کانن اعم از دوربین های عکسبرداری و فیلمبرداری، لنز های کانن، تجهیزات نورپردازی و صدابرداری با گرانتی معتبر می پردازد و همیشه در حال بالا بردن کیفیت خدمات ارائه کننده به کاربران خود است. مجموعه ایران کانن از کادری متخصص و آشنا به امور عکاسی و فیلمبرداری استفاده می کند تا بتوانند همیشه پاسخگو سوالات کاربران با بالاترین کیفیت ممکن باشند.

این مجموعه در فروشگاه خود تمامی دوربین های روز کانن رو بصورت شروم قرار داده است تا علاقمندان به دوربین های کانن بتوانند محصول مورد علاقه ی خود را قبل از خرید مشاهده نموده با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان نمایندگی کانن بهترین خرید خود را انجام دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر