کد خبر: 130988
A

نماینده مجلس: دولت هنوز مشخص نکرده چگونه می‌خواهد ارزترجیحی را حذف کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه مجلس در زمان بررسی بودجه بارها از دولت خواست برنامه‌های خود برای حذف ارز ترجیحی را اعلام کند، اما هنوز مشخص نیست چگونه می‌خواهد این خلأ را پر کند.

نماینده مجلس: دولت هنوز مشخص نکرده چگونه می‌خواهد ارزترجیحی را حذف کند

به گزارش دیده بان ایران؛ الهویردی دهقانی گرانی اقلام اساسی در بازار را آثار شوک حذف ارز 4200 دانست و اظهار کرد: دولت باید سیاست‌های خود در کنترل فضای ناشی از حذف ارز ترجیحی را اعلام و این شرایط را مدیریت کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه دست دولت را باز گذاشت تا ارز ترجیحی را آنگونه که صلاح می‌داند مدیریت کند و دولت قول داد که نخواهد گذاشت تنش‌های این برنامه بر زندگی مردم اثرگذار باشد. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه اگر قرار باشد ارز دولتی در بخش‌هایی حذف شود باید جایگزینی برای آن داشته باشیم، گفت: دولت در نظر دارد ارز 24 هزار تومانی را جایگزین ارز 4200 کند که این قطعاً برای افرادی که در این بازار کار می‌کنند  قیمت‌ها بالا می‌رود و بالطبع وقتی قیمت بخشی از کالا و خدمات در کشور بالا برود، روی بخش‌های دیگر اثرگذار است و موج گرانی در کشور ایجاد می‌کند.

دهقانی با تأکید بر اینکه دولت باید راهکارهای پیشگیرانه خود را اعمال کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس در زمان بررسی بودجه بارها از مسئولان اجرایی خواست برنامه خود در این زمینه را اعلام کنند، هنوز این برنامه‌ها را اعلام نکرده که چگونه می‌خواهد این خلأ را پر کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گلایه‌هایی بابت گران شدن کالاهای اساسی در سطح جامعه وجود دارد که دولت باید بسته‌های حمایتی خود در این زمینه را اعلام کند.

وی بیان کرد: در جلسه دولت با مجلس این گلایه‌ها از سوی نمایندگان مردم به دولت رسانده شد و اکنون منتظر اقدام عملی دولت در این زمینه هستیم.

منبع: ایسکا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر