کد خبر: 131083
A

نماینده مجلس خبرگان رهبری : موسوی وکروبی لطمات زیادی به جمهوری اسلامی وارد کردند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان مدعی شد: اقدامات سران فتنه لطمات زیادی به جمهوری اسلامی وارد کرد و تهمت ناروایی هم به جمهوری اسلامی زده شد و از همه مهمتر سران فتنه التزام عملی به قوانین هم نداشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری : موسوی وکروبی لطمات زیادی به جمهوری اسلامی وارد کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر برداشتن برخی از محدودیت‌های میرحسین موسوی اظهار داشت: بنای انقلاب و جمهوری اسلامی تاسی و پیروی از حضرت رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم)  اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده است؛ در مواجهه با دشمنان و کسانی که دشمن اسلام و دشمن مسلمین بودند، جمهوری اسلامی با «شدت » و «استواری و ستبری» برخورد کرده است و در مواجهه با مومنین و عزیزان با رحمت برخورد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اصل رحمت با مومنین و اصل شدت بر دشمنان و کفار مبنای انقلاب و جمهوری اسلامی و روش عملی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه اقدامات سران فتنه خطای بسیار بزرگی در آن زمان بود، تصریح کرد: اقدامات سران فتنه لطمات زیادی به جمهوری اسلامی وارد کرد و تهمت ناروایی هم به جمهوری اسلامی زده شد و از همه مهمتر سران فتنه التزام عملی به قوانین هم نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: ادعایی که سران فتنه داشتند قابل پیگیری و بررسی از مجاری رسمی کشور بود اما ملتزم به آن نشدند و مرتب بر طبل ابطال انتخابات کوبیدند و کوتاه نیامدند تا اینکه ملت به میدان آمدند و قائله را ختم کردند. 

حجت الاسلام علیمرادی تاکید کرد: اگر بنا بود سران فتنه مطابق قوانین رسمی کشور محاکمه شوند، معلوم نبود که چه سرنوشتی برای آن ها رقم می‌خورد، ولی بنای جمهوری اسلامی بر عفو،گذشت از لغزش‌ها و اغماض ها بوده است، این همان روش حضرت رسول(ص) که قرآن کریم (آیه 159 سوره آل عمران) در این باره خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: به سبب رحمت الهی، در برابر مؤمنان، نرم و مهربان شدی! و اگرخشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراکنده می شدند. پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب. و در کارها، با آنان مشورت کن! امّا هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش و) بر خدا توکّل کن. زیرا خداوند توکّل کنندگان را دوست دارد.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در در عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر سفارش به عفو و گذشت شده است -مهربانى به رعیت و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانى درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شمارى، زیرا آنان دو گروهند یا همکیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش. از آنها خطاها سر خواهد زد و علت‌هایى عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا لغزش‌هایى کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست دارى که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. زیرا تو برتر از آنها هستى و، آنکه تو را بر آن سرزمین ولایت داده، برتر از توست و خداوند برتر از کسى است که تو را ولایت داده است. ساختن کارشان را از تو خواسته و تو را به آنها آزموده است- رفتار جمهوری اسلامی در مواجهه با سران فتنه عفو، اغماض و آسان‌گیری بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ادامه داد: اقتضای اسلام و جمهوری اسلامی و همچنین روش امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر همین بوده است که تا آنجایی که امکان عفو و اغماض وجود دارد، به همان روش عمل شود.

 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر