کد خبر: 131142
A

زلنسکی: حمله موشکی به کی‌یف همزمان با حضور گوترش با هدف «تحقیر سازمان ملل» بود

در پی وقوع دو انفجار در کی‌یف بلافاصله پس از دیدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رئیس‌جمهور اوکراین، زلنسکی گفت که «بمباران روسیه در کی‌یف همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف «تحقیر سازمان ملل» بوده است.

زلنسکی: حمله موشکی به کی‌یف همزمان با حضور گوترش با هدف «تحقیر سازمان ملل» بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: در پی وقوع دو انفجار در کی‌یف بلافاصله پس از دیدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، یک سخنگوی سازمان ملل گفت آقای گوترش «در امنیت» به سر می‌برد اما از این اتفاق «شوکه» شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که «بمباران روسیه در کی‌یف همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف «تحقیر سازمان ملل» بوده است.

زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «این [حمله] چیزهای زیادی درباره نگرش واقعی روسیه نسبت به نهادهای بین‌المللی، درباره تلاش‌های رهبران روس برای تحقیر سازمان ملل و هر چیزی که این سازمان از آن دفاع می‌کند، می‌گوید.»

ساویانو ابرو، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، گفت: «ما در امنیت به سر می‌بریم. این یک منطقه جنگی است، اما شوکه‌کننده است که چنین رخدادی در نزدیکی جایی که ما حضور داشتیم اتفاق افتاده است.»

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، به شدت از حمله موشکی به کی‌یف انتقاد کرده‌ و آن را «عملی شنیع و وحشیانه» خوانده‌ است.

مقامات اوکراینی می‌گویند منبع انفجارهای مهیب رخ داده در زمان حضور آقای گوترش، دو موشک بالستیک کروز بوده‌اند که به ناحیه‌ای مسکونی در غرب کی‌یف برخورد کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر