کد خبر: 131255
A

فعال سیاسی اصولگرا : رئیسی به اسم جوانگرایی از ظرفیت نیروهای کارآمد استفاده نکرد

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر اصولگرا، درخصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: واقعیت این است برخی وزرای دولت سیزدهم ، کارآمدی لازم را ندارند. وضعیت اقتصادی همچنان خوب نیست و فشار اقتصادی بر مردم سنگین است. در این مسیر آیا سید ابراهیم رئیسی دست به تغییراتی در کابینه می‌زند؟ یا آنکه سرانجام برخی از وزرا استیضاح می‌شوند؟

فعال سیاسی اصولگرا : رئیسی به اسم جوانگرایی از ظرفیت نیروهای کارآمد استفاده نکرد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛  امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر اصولگرا، درخصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: واقعیت این است برخی وزرای دولت سیزدهم ، کارآمدی لازم را ندارند. وضعیت اقتصادی همچنان خوب نیست و فشار اقتصادی بر مردم سنگین است. در این مسیر آیا سید ابراهیم رئیسی دست به تغییراتی در کابینه می‌زند؟ یا آنکه سرانجام برخی از وزرا استیضاح می‌شوند؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «این حق مجلس است که هم قانونگذاری کند و هم نظارت. از باب نظارت اگر وزیری کارش را به درستی انجام ندهد، می‌توان از او سوال کند یا او را استیضاح کند. برای وزارت صرفا تعهد و وفاداری به انقلاب کافی نیست؛ باید تخصص و مدیریت هم وجود داشته باشد. همه اینها مکمل هم هستند».

او ادمه داد: «واقعیت است که برخی از وزرا از کارآمدی لازم برخوردار نیستند. مجلس باید با دولت تعامل داشته باشد اما در عین حال نباید از حقوق خود کوتاه آیند. نمایندگان می‌توانند دولت را با استفاده از نیروهای توانمند در مسیر درست مدیریتی قرار دهد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «متأسفانه دولت به اسم جوانگرایی از تمام ظرفیت‌های جبهه اصولگرایی استفاده نکرد و بسیاری از نیروهای کارآمد در حاشیه قرار دارند».

او خاطرنشان کرد: «بحث نفوذ هم بسیار جدی است و رهبر انقلاب هم این موضوع را متذکر شده‌اند. هر جایی که سوءمدیریت وجود دارد، نفوذ در همان‌جا شکل می‌گیرد. مجلس می‌تواند باعث تقویت مدیریت دولت شود اما در زمینه استیضاح باید جوانب کار را در نظر بگیرد و نمایندگان بدانند درست است که تغییر یک وزیر ضعیف لازم است اما باید وزیری قوی جایگزین او شود و این‌طور نباشد که یک وزیر ضعیف برود و وزیری مشابه او یا حتی ضعیف‌تر از او بیاید».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «بازهم تأکید می‌کنم که نیروهای متخصص و در عین حال انقلابی در حاشیه هستند. متأسفانه برخی افراد و جریان‌ها مهره‌چینی در دولت را در دست گرفته‌اند. آقای رئیسی باید تجدیدنظری در این شرایط بکند زیرا خود او آمده است تا خالصانه خدمت کند و حیف است که در این مسیر از ظرفیت‌های توانمند انقلابی استفاده نکند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر