کد خبر: 131289
A

معرفی داوران جشنواره طراحی تندیس و نشان «اَپوش»

«کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان» در اطلاعیه‌ای داوران بخش تندیس و نشان جشنواره اپوش را اعلام کرد.

معرفی داوران جشنواره طراحی تندیس و نشان «اَپوش»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان» در اطلاعیه‌ای داوران بخش تندیس و نشان جشنواره اپوش را اعلام کرد.

داوران این جشنواره در بخش تندیس عبارتند از: ندا مذهب‌جعفری، حمید شانس، مهدی رنگچی، حمیدرضا صادق‌زاده، بیژن غنچه‌پور، حسین داوری‌نژاد و عباس افتخاری.

همچنین داوران بخش نشان ندا مذهب‌جعفری، محمدکاظم فلسفی، شهاب‌الدین نژادتهرانی، فرزاد ادیبی و مهدی احمدی خواهند بود.

بیتا حسنی نیز دبیری هنری این جشنواره را بر عهده دارد.

دبیرخانه نشان اپوش در نظر دارد با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلان محیط‌زیستی با همکاری و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، شخصیت‌های محیط‌زیستی و چند تن از مقام‌های رسمی نسبت به شناسایی و معرفی عوامل و مجموعه‌های مؤثر در اجرای طرح‌های غیرقانونی و غیراصولی که به تخریب محیط زیست منجر می‌شود اقدام و به آنان «نشان اپوش» اعطا کند.

«اَپوش» در اسطوره‌های ایرانی «دیو خشکسالی» است که از دیرباز در میان مردمان سرزمین ایران به دشمنی با «تیشتر» ایزدباران معروف بوده است. این دیو در کشوری مانند ایران که همواره با مشکل بی‌آبی و تخریب منابع آب مواجه بوده، جایگاه نمادین مهمی دارد.

اعطای «نشان اپوش» اقدامی نمادین در راستای نقد فرهنگ بی‌کیفری و گامی در راستای معرفی شخصیت‌ها یا نهادهایی است که طبیعت و منابع ارزشمند خدادادی و بین‌نسلی را فدای منافع اقتصادی کوتاه‌مدت یا ناپایدار می‌کنند. 

مهلت ارسال آثار از ۱۱ اردیبهشت‌ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر